וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח הרפאים נחשפת

7.9.2009 / 9:05

יצרנית הפאר הבריטית רולס רויס חושפת את הגוסט בתום שלוש שנים של עירפול. 200 אלף פאונד פלוס מסים והיא שלכם

למרות עננת המשבר הכלכלי שריחפה מעל התעשייה, ב.מ.וו הצליחה לחלץ לבסוף את מכונית הפאר החדשה של רולס רויס אשר בבעלותה. מקור הולדתה של הגוסט המודרנית בתערוכת פריס של 2006, שם נחשף דגם הראווה. בשנתיים האחרונות הוצג דגם טרום ייצור כשב-2008 הוא כונה RR4 ואחר כך שונה שמו ל-200EX. אף אחד מהשמות לא נותר לבסוף.

רולס רויס החלה במסע התאוששות הדרגתי ובמקביל הגיעה למסקנה מתבקשת: כדי לצעוד קדימה, צריך להביט אחורה ולא רק במידות המכונית. מהלך זה כלל מציאת שם מתאים ובעל ערך, שלא יעמוד בצילה של הפאנטום המאיימת. לאחר לבטים, החזירה את הכינוי 'גוסט' המיתולוגי מימי הזוהר והצמידה אותו לעכוזה. עתה משהסתיימו כל ההכנות, הגוסט תונחת בתערוכת פרנקפורט בפורמט מלא.

מתחת למעטה המרהיב של הגוסט, מסתתרת פלטפורמת הב.מ.וו סדרה 7 האחרונה. אורכה נוגע ב-5.4 מ' (קצרה ב-43 ס"מ מהפאנטום), רוחבה 1.95 מ' והגובה 1.55 מ'. בסיס הגלגלים רחב ויציע שפע של מקום ליושבים מאחור עם 3.3 מ' לזכותו. משקלה של הגוסט עומד על כ-2.5 טונות.

את הגוסט תניע יחידת 12 צילינדר לה צמד מגדשי טורבו בנפח של 6.6 ל' ובשידוך לתיבה אוטומטית תוצרת ZF לה שמונה יחסי העברה. ההספק הנסחט משגר לסרן האחורי 563 כ"ס ו-79.6 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,500 סל"ד. הנתונים הרשמיים מספרים כי הגוסט עפה על הבריזה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד ומרחפת אל 300 קמ"ש בקלילות אצילית. לטובת הסביבה אין חידושים – צריכת הדלק כ-7.4 ק"מ לליטר בממוצע והמפלטים משחררים 317 גק"מ CO2 לאוויר.

הגוסט תשווק בשתי ואריאציות – אחת לשוק האירופי והשנייה עבור הקהל בצפון אמריקה כשההבדלים בין הדגמים מתגלים בעיקר בסעיפי הפינוק והיוקרה. עם זאת, היו סמוכים ורגועים שלא יחסר ללקוחות הגוסט דבר ולו וחצי דבר לא משנה באיזה יבשת הם רשומים. היצע המפרטים כולל 12 גוונים חיצוניים, 8 חיפויי עור שונים עבור סביבת היושבים, מערכת ראיית לילה, מתלי אוויר מתכווננים וכל בקרות הבטיחות שאפשר לדמיין. בדמות החריג, כוללת המכונית "דלתות התאבדות".

אם ביומן השבועי שלכם מתוכנן ביקור באחת מסוכניותיה של רולס רויס, אל תגיעו לשם ותפלטו את השם 'בייבי פאנטום'. חברת הפאר הקפידה בכמה מעמדים להדגיש את העובדה כי הרולס האחרונה לעת זו, איננה "תינוק" של אף אחד, זולת הבוסים בב.מ.וו שאחראים על מימון הפרויקט הקומפקטי הזה. המחיר יעמוד על 200 אלף פאונד, שהם כ-1.3 מיליון שקלים לפני מסים כשכל תוספת אינדבדואלית מזניקה את תג המחיר בעשרות אלפי יורו. כמו מרבית תושבי הכדור, גם אנחנו נסתפק במועט ונסתפק בלחלום.

רולס-רויס גוסט. אתר יצרן
רולס-רויס גוסט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully