וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהסעות התלמידים אינן תקינות

ירון אדרי

7.9.2009 / 10:42

כך עולה מבדיקה שערך משרד התחבורה לאוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי ספר וגנים. תקלות חמורות התגלו בשמונה מהם

45 אחוזים מהאוטובוסים המסיעים את ילדכם אל בתי הספר והגנים אינם תקינים, כך עולה ממבצע לבדיקת תקינות שיזם משרד התחבורה. ניידות הבטיחות שהתפרסו בסמוך לבתי ספר וגני ילדים במרכז ובצפון הארץ בדקו 109 אוטובוסים והממצאים בהחלט מדאיגים. במשרד התחבורה מדגישים כי לפני פתיחת שנת הלימודים נעשתה פנייה לכל הרשויות המקומיות בישראל, חברות הסעה וקציני הבטיחות בנושא זה.

מתוך סיכומי המבצע עולה כי רק מחצית מהאוטובסים שנבדקו (55 אחוזים) נמצאו תקינים לחלוטין. בשאר האוטובוסים נמצאו תקלות שונות, רובן קלות והנהגים שוחררו לאחר שהתחייבו לתקנם באופן מיידי. אולם, בשמונה מתוך כלל האוטובוסים (כ-7 אחוזים) נמצאו ליקויים חריגים שחייבו הורדתם מהכביש באופן מיידי כשרשימת התקלות כוללת דליפות ממערכת הבלמים, צמיגים שחוקים וכדומה. חשוב לציין כי כל אחד מהאוטובוסים מסיע מידי יום עשרות תלמידים, כך שכל תאונה אם תתרחש תהיה מרובת נפגעים כפי שקרה בחודש דצמבר האחרון כאשר התהפכות בדרך לאילת גבתה את חייהם של 24 בני אדם. בעלי האוטובוסים זומנו לשימוע באגף הרכב שבמשרד התחבורה בסופו יוחלט על הצעדים שיינקטו כנגדם.

אולם, נתונים אלה אינם מחדשים דבר כך שכנראה כי יש מי שאינו מוטרד מהמצב. מבצע תקינות שערך משרד התחבורה בקיץ האחרון לאוטובוסים המסיעים ילדי קייטנות הביא להורדת עשרה מהם מהכביש (מתוך 75) ונתונים דומים נמצאו בשנה שעברה. בשבוע שעבר גם הבאנו לכם כאן בוואלה! רכב נתונים שאספה עמותת 'אור ירוק' המגלים עד כמה המצב חמור. מתצפיות שערכה העמותה מתברר כי שליש מהאוטובוסים מיושנים (בני עשר שנים ויותר) ומהם, 90 אחוזים אינם תקינים. כמו כן, הסעת התלמידים ברובם של האוטובוסים נעשית בניגוד לתקנות הבטיחות – נציג מערכת החינוך אינו נוכח כך שהתלמידים אינם יושבים במקומם חגורים אלא מתהלכים כאילו מדובר בחצר משחקים.

"המבצע הוא אחד משורה ארוכה של מבצעים שיזם משרד התחבורה לאיתור כלי רכב בלתי תקינים", אומר שר התחבורה ישראל כץ. לאחרונה אנו עדים למספר רב של בדיקות מסוג זה המגלות פרטים מדאיגים. כך למשל, מבצע 'המוביל הבטוח' שנערך לפני כשלושה חודשים בשיתוף 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' מצא כי 60 אחוזים מהמשאיות הנעות על כבישי ישראל אינן תקינות, חלק גדול מהן באופן מסוכן. עוד הוחמר לאחרונה הפיקוח על צמיגים הן על ידי בדיקות תקינות תכופות והן על ידי ביקורות למשלוחים המגיעים לישראל. לדברי כץ, ימשיך משרדו לערוך מבצעי תקינות מסוג זה גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully