וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט כמו מקלארן F1

7.9.2009 / 12:25

המהנדס המוערך גורדון מארי חושף איור מפורט אודות יכולת שינוע הנוסעים של מכוניתו העירונית, ה-T.25. כמו מכונית 'על'

המכונית העירונית של המהנדס גורדון מארי צוברת תאוצה הדרגתית אל הבכורה הרשמית. ה-T.25 ('טייפ 25') בשמה המלא, קיבלה את כינוייה מהיותה המודל ה-25 שיצא תחת שרביטו של מארי שבין יצירותיו הקודמות ניתן למצוא את מכוניות ה'על' מקלארן F1 וקאפרו T1. היא תעמיד לרשות הנהגים כלי-רכב סופר קומפקטי בדומה לסמארט פורטו, אבל עם הבדל אחד גדול מאוד – שלושה מושבים בתצורה שזוכה לכינוי 'i סנטר'. ה-T.25 תמצב את הנהג במרכז המכונית כאשר שני המושבים הנוספים נמצאים מאחוריו ובאלכסון כלפיו וניתנים להסרה או התאמה לצורכי הובלת מטען.

מושבי המשנה מתאימים לכל מידת גוף, בין אם ילדים או מבוגרים גדלי-קומה. שליפת המושבים מייצרים נפח הטענה של עד 750 ליטרים, כמעט כפול מכל מכונית משפחתית קומפקטית. משקלה של ה-T.25 קטן ב-400 קילוגרמים בממוצע מהיצע מכוניות הסופר-מיני הנפוצות ובחזיתה ישכנו מנועי בנזין קטני-נפח עם הספקים שנעים בין 80 ל-110 כ"ס להם שיעור פליטת מזהמים מופחת.

גורדון מארי שנולד בדרום אפריקה היה ראש צוות הפיתוח בקבוצת 'ברבהאם' בסבב הפורמולה 1 במשך 12 שנים. בזכות תכנוניו, זכו המכוניות ב-22 מירוצי גרנד-פרי, כולל אליפות הנהגים עבור נלסון פיקה ב-1981 וב-1983. בהמשך הקריירה עבר אל 'מקלארן קארס' ונשאר במקומו 14 שנים. הוא תרם הבנתו לכמה מהמוצרים החשובים ביותר בהיסטוריית התעשייה הבריטית וברזומה העשיר שלו המקלארן F1 כאמור (גם שם ישב הנהג במרכז המכונית) ולאחריה היורשת מרצדס SLR. לפני מספר שנים מונה להוביל את חטיבת כלי-הרכב 'קפארו'. כמו כן, הוא מעורב בפרוייקט 'קימבר' המיועד להשיב את הסמארט רודסטר לכבישים.

מארי יבנה כ-14 ורסיות שונות ל-T.25, חלקן לשימוש משפחתי, חלקן מסחרי וסביר להניח שמפאת עברו המפואר בעולם המירוצים, תוקרץ גם גרסה ספורטיבית. אלא שיצור המכונית הסדרתית תלוי רבות בהתעניינות מצד משקיעים חיצוניים שמוכנים לממן את הוצאות הפיתוח הגבוהות. במקרה צרה, למארי יש פתרון קסם עבורם - מפעל הרכבה משלו עם פטנט מיוחד – 'iStream', בסיועו ניתן להפחית את שטח הייצור ב-80 אחוזים. השאלה היא האם כישורי המשא ומתן שלו יעילים כמו רוח היצרתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully