וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורצ'ילאגו אחת, פעמיים טורבו

ירון אדרי

12.9.2009 / 11:40

סדנת 'הפנר פרפורמנס' שידכה זוג מגדשי טורבו למנוע ה-V12 של הלמבורגיני מורצ'ילאגו. 1,114 סוסים אמריקניים בלב איטלקי

חדשות לבקרים אנו שומעים על שיפורים לרכבי 'על' וכבר מאוד קשה להפתיע אותנו. לכן, ברגע שמגיעה לאוזנינו השמועה על גרסה משודרגת לרכב בו היינו מסתפקים גם בתצורתו הסטנדרטית והבסיסית ביותר, אנו מייד נעמדים דרוכים. כזו היא הלמבורגיני מורצ'ילאגו TT שהציגה סדנת 'הפנר פרפורמנס' האמריקנית, כשצמד האותיות מסמלות טווין טורבו - זוג מגדשים.

הסדנה השוכנת בפלורידה, עמלה במשך מספר חודשים על התאמת צמד מגדשי הטורבו עבור המורצ'ילאגו האיטלקית. בכל זאת, לא פשוט כשמדובר על יחידת V12 שגם ככה מניבה 580 כ"ס בצאתה מהמפעל. הכיוונים העיקריים כבר נערכו בכדי שבגדישה של באר אחד היא תפיק 1,140 כ"ס (בגלגלים האחוריים, כ-1,300 במנוע!), אך עדיין נותרה עבודה על תוכנת ניהול המנוע בגרסתה הסופית. בכל זאת, הרכב אמור לשמש את בעליו גם ביומיום. רק נציין לגבי ההספק המורחב, כי זה יותר מכפול ביחס למקורי.

הנתונים מלמדים על תאוצה שאורכת 5.1 שניות ממהירות של 100 ל-210 קמ"ש. תוכנת הניהול הסופית, תצמצם זאת בעוד כשנייה לפחות. ההשוואה למקור כמובן מתבקשת – 9.5 שניות. בהחלט שיפור משמעותי מה גם שלבטח, התאוצה מ-0 ל-100 תהיה על שניות ספורות כל עוד תיבת ההילוכים והמכלולים יעמדו בעומסים.

יש להניח כי המכונית תתקשה בתצורתה זו להתמודד עם כבישים מפותלים, מה גם שבסדנה לא מספרים לנו אם נערכו לה שינויים מתאימים במכלולי השלדה. את האמריקנים זה לא כל כך מעניין כל עוד היא תציג זמן מיאוץ מספק בקו ישר לרבע מייל. ומה לגבי המחיר? קודם תשיגו מורצ'ילאגו סדרתית.

למבורגיני מורצ'ילאגו TT טווין טורבו של סדנת הפנר פרפורמנס. אתר יצרן
למבורגיני מורצ'ילאגו TT טווין טורבו של סדנת הפנר פרפורמנס/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully