וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית סדרתית ב'רווה' מהזמן

ירון אדרי

8.9.2009 / 8:46

בעוד יצרניות הרכב הגדולות עסוקות בפיתוח מכוניות חשמליות, יש מי שכבר מייצרות אותן. רווה ההודית תביא לפרנקפורט שתיים כאלה

בזמן שיצרניות הרכב הגדולות עסוקות כל אחת בגרסתה היא למכונית החשמלית של העתיד, באות יצרניות קטנות ומציבות עובדות בשטח. מכוניות חשמליות יעודיות כבר נעות בלא מעט מדינות בעולם, מקדימות בשנים רבות את מרצדס, ניסאן ואחרות. אלה אמנם צנועות במידותיהן ובטווח נסיעתן, אולם קולעות בדיוק למטרה – תנועה נקייה בערים הגדושות.

'רווה' (Reva) ההודית היא אחת מהיצרניות שתגיע לתערוכת פרנקפורט עם מכונית חשמלית חדשה. למעשה, תשיק החברה שתי מכוניות – האצ'בק קומפקטית לארבעה נוסעים בשם NXR המיועדת לשיווק בתחילת 2010 וכן דו מושבית ספורטיבית בעלת גג זכוכית (טארגה) בשם NXG שתושק שנה מאוחר יותר.

פרטים על יחידת ההנעה לא מפרסמת החברה בשלב זה, אולם מוקדם יותר השנה היא חשפה מערך משופר של סוללות ליתיום-יון שלבטח ימצא מקומו ב-NXR. זה מאפשר טווח נסיעה של 120 ק"מ כשטעינת מלאה אורכת שש שעות וטעינה מהירה למשך שעה אחת תביא למילוי 90 אחוז מקיבולת הסוללות. נתוני תפוקה פחות רלוונטיים ברכב שכזה, אך מי שרוצה לצאת את העיר כדאי שידע כי המהירות המרבית עומדת על 80 קמ"ש. מכונית חשמלית כידוע אינה פולטת זיהום, אולם ברווה משקללים את אנרגית החשמל הדרושה להטענתה ואת טווח הנסיעה ומכאן שפליטת ה-CO2 מקבילה ל-63 גק"מ.

מכוניותיה של רווה משווקות במרבית מדינות אירופה, שם הביקוש להן ולאחרות מסוגן הולך וגדל. שיפור יחידת הכוח ועימה שיפור גם בעיצוב ובחומרים מהם עשוייה המכונית, בהחלט עשויות לפגוע ביצרניות הגדולות ובעיקר במכוניות הקטנות שלהן. מכונית שכזו יכולה לפתור לא מעט בעיות בערים הגדולות של ישראל והמיסוי הירוק אף בא לקראתן עם מיסוי של עשרה אחוזים בלבד. אולם, לא נראה כי ציבור הנהגים שלנו יעדיף אותה וחוסר בבגאז' הוא רק סיבה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully