וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: שיכור? לא נוסע

9.9.2009 / 10:52

יצרנית הרכב היפנית חושפת מתקן אינגטרלי בתא הנוסעים המודד את רמת האלכוהול בדם. המפתח בידיים של המחשב?

טויוטה מפתחת מערכת התרעה מתוחכמת המפקחת על רמת הפיכחות של הנהג. המכשיר המכונה על ידם Breathalyzer Ignition-interlock, מבוסס על מערכת חיישנים ומצלמות זעירות שהוטמעו בתוך מתקן נייד בגודל מכשיר סלולרי המחובר למחשב המנוע וקורא את הפרמטרים המתקבלים. במידה והנהג נמצא שיכור מעבר לרמה המותרת על ידי שתי המערכות, אין לו אפשרות להתניע את הרכב.

כדי לעקוב אחר המתרחש בצורה ברורה, התגבש סדר פעולות הכרחי טרום פעולת הנהיגה. כאשר הנהג נמצא בעמדת הפיקוד, עליו לקחת את המכשיר לידו ולנשוף אל תוך השפופרת. בו בעת, קבוצת מצלמות קולטת את תווי פניו ומשקללת את כל הנתונים על פי פרופיל הטמון במאגר. כאשר המערכת מזהה סכנה, היא מאותת לנהג שאין באפשרותו לנהוג ובמקרים של כמות מופרזת בדם, שוללת ממנוע את האפשרות להתניע.

אף על פי שמדובר במכשיר ניסיוני, טויוטה מייעדת אותו לשימוש בציי רכב וחברות גדולות המחזיקות במאות או אלפי כלי-רכב. בשלב הנוכחי החברה הבת של טויוטה 'הינו-מוטורס' השמישה כלי-רכב עם המערכת החדשה ואוגרת נתונים אודות ביצועיה בזמן אמת. את המסקנות על פעולותיה, היא תגיש בעוד כשלושה חודשים. חשוב לציין כי יחד עם טויוטה גם ניסאן השיקה מערכת דומה, אולם זו אף מתקדמת יותר ומגששת אחר ריחות חשודים על ידי שורת קולטנים בתא הנוסעים.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully