וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי – SS4

טל זהר - פול גז, ביינאו - קזחסטן

8.9.2009 / 18:26

היום הארוך ביותר בראלי גובה קורבנות, גם בקבוצה הישראלית. צוות טלפארמה, ניצן שקל ודובי נוימן, נתקעים ומחולצים על ידי המארגנים

אז מה היה לנו שם בדיוק? ובכן, למען האמת, הפרטים עדיין לא ברורים. למרות הקידמה הטכנולוגית ואמצעי הקשר המתקדמים, בפועל – התקשורת לא תמיד זמינה וכך היה בעת שניצן שקל ודובי נוימן, צוות טלפארמה, נתקעו בתחילת הספיישל, לפני 1CP (נקודת הביקורת הראשונה).

ה-SMS שהתקבל במשאית הסיוע היה קצר – "לניצן הלך המנוע, הוא תקוע וצריך עזרה". מכאן החלה סידרת פעולות מידיות, בקזחסטן ובישראל, בסיומן האינפורמציה היתה ברורה יותר – לניצן ודובי היתה תקלה מכנית במנוע, ובעקבותיה הם לא יכלו להמשיך את הספיישל. ה'קמיון בלה' - 'משאית המטאטא' העוברת אחרונה על ציר הראלי, אספה אותם וברגעים אלו היא בדרכה אל מחנה הלילה, יחד עם הרכב התקוע. בהמשך היום (או הלילה, אם להיות יותר ריאלי), תגיע המשאית ועימה הצוות הישראלי אל המחנה או אז, הצוות הטכני יכנס לעבודה וישתדל להחזיר את הרכב לכשירות. תחזיקו אצבעות.

ומה קורה עם צוות פוינטר, רז הימן והלל סגל? ובכן, לדבריהם, בחלקים רבים מהיום, הם היו בטוחים שמדובר במירוץ של מכונות כביסה ושבדיוק היום הפעילו את כל התוכניות, אחת אחרי השניה. עד כדי כך היה קשה הסטייג הרביעי. הלל, שבעברו איזה מירוץ אחד או שניים, מספר כי מאוד לא מקובל לשלב תוואי כל כך קשה עם מרחק כל כך ארוך, גם לא בדקאר. "במהירויות שלנו, נגיעה קטנה בקוליס ואתה בדרך להתהפכות" מספר הלל ומציין שהיו כמה כאלו היום.

רז הימן מסווג את היום כמוצלח, מהיר ומסוכן. תוואי השטח היה מפתיע מבחינתו, בהיבט של הריכוז התמידי הנדרש וגם בחד גוניותו. על מנת לשמור על עירנות מקסימלית במשך שעות רבות, משתמש רז ב'איזוסטאר' אותו הוא מוהל במים הנמצאים ב'קאמל בק' שלו. האחריות לכך שיישתה בפועל מופקדת בידיו של הלל. מהצד שני, שניהם משתדלים שלא לשתות יותר מדי, שכן כל עצירה לצורך מתן שתן עולה להם בזמן יקר. קונפליקט של נהגי מירוץ.

את הספיישל הארוך הובילו ארבעת הטוארגים של קבוצת פולקסווגן, אשר נמצאים רמה אחת מעל כל קבוצה אחרת בראלי. סיינז היה הראשון היום לעצור את שעון הזמנים, לאחר 5:13:05 שעות. מארק מילר הגיע 20 שניות מאוחר יותר ואילו נאסר אל עטיה נזקק ל-5:14:58 שעות. רז והלל, צוות פוינטר, סיימו את הספיישל בזמן של 6:50:06 ובמקום ה-20.

מחר יצא הראלי מביינאו לג'אנאוזן, מרחק של 479 ק"מ. הסטייג' החמישי יחל בקטע קישור בן 35 ק"מ, ימשך עם ספיישל באורך של 424 ק"מ ויסתיים בקטע קישור נוסף בן 20 ק"מ.


* שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי: פוינטר, טלפארמה, מולטיפק, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, מוסך נגבה, גילת סאטקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully