וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSG גם בדו גלגלי

ירון אדרי

9.9.2009 / 11:10

חטיבת האופנועים של הונדה מציגה תיבה רובוטית כפולת מצמדים שתוצע לראשונה בשוק הדו גלגלי. החלוץ הוא ה-VFR1200 הבא

תיבות ההילוכים כפולות המצמדים, בדומה ל-DSG של פולקסווגן, הפכו לפסגת טכנולוגיית תמסורות ההעברה הקיימות כיום. יותר ויותר יצרניות מכניסות אותה לשימוש והיה זה רק עניין של זמן עד שהן תגענה גם לעולם הדו גלגלי. כעת, הונדה היא הראשונה להציג תיבה שכזו שתותקן בדור הבא ל-VFR1200 ששיווקו באירופה וארה"ב יחל בשנה הבאה. יפן תזכה לקבלו מאוחר יותר.

לתיבה החדשנית של הונדה שישה הילוכים קבועים, אותם ניתן לתפעל בשלוש דרכים שונות: 'מצב D' - פעולה אוטומטית; 'מצב S' – פעולה אוטומטית ספורטיבית; וכן מצב ידני מלא. פרט לכך הונדה לא מפרסמת נתונים רבים על התיבה, אך היא מציינת כי בעתיד תותאם זו לדגמים גדולי נפח נוספים. יש להניח כי בשלב כלשהו, גם אופנועי הספורט למשפחת ה-CBR יתהדרו בתיבת הילוכים כפולת מצמדים. מכוניות? כנראה שלא בעתיד בקרוב.

תיבות כפולות מצמדים מחלקות את יחסי ההעברה לשניים – זוגיים ואי זוגיים. בזמן שהילוך אחד משולב ומעביר את הכוח לגלגלים, ההילוך הבא "ממתין לתורו". שילובו נעשה במקביל להפרדה שיוצר המצמד השני, כך שמתקבלות העברות הילוכים מהירות וחלקות. לתיבה זו יתרונות על תיבה ידנית בעיקר בצריכת הדלק, ועל תיבה אוטומטית בחלקות הנסיעה ויעילות.

תיבת הילוכים כפולת מצמדים לאופנוע של הונדה. אתר יצרן
תיבת הילוכים כפולת מצמדים לאופנוע של הונדה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully