וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי – SS5

טל זהר - פולגז, ג'נאוזן - קזחסטן

9.9.2009 / 23:11

לאחר הפרישה של צוות טלפארמה, ממשיך צוות פוינטר לתקוף את אדמות הטרשים לבדו. והוא מצליח להתקדם במיקום הכללי

ביומיים האחרונים הראלי עבר לקזחסטן, לאחר שהתחיל ברוסיה. הנופים הירוקים של אמא רוסיה התחלפו במישורים יבשים, ללא סוף נראה לעין האנושית. "מגרש כדורגל שלא נגמר" היתה הגדרת אחד הנהגים המשתתפים במירוץ.

הסטייג' החמישי שהתקיים היום לא היה קצר או קל, או כפי שאמר הלל – "הוא יותר קצר אבל לא פחות עבה". רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר, שיחקו כל היום תופסת עם הפילים הגדולים של הראלי – קטגוריית המשאיות. במשך חמש השעות של הספיישל, עקף הצוות הישראלי את המשאיות בקטעים הטכניים ונעקף על ידם בחזרה בקטעים הפתוחים. כל אקט של עקיפה, בין אם הצוות עוקף משאית ובין אם המשאית עוקפת את הצוות גוזל דקות יקרות ומוסיף ממד של סכנה.

טעות קטנה בניווט גרמה לצוות לעיכוב של כמה דקות וקשיים בעקיפה בהמשך הספיישל. למרות זאת, סיים צוות פוינטר את הספיישל במקום ה-12, עליה של מספר שלבים ממיקומם אתמול. הלל מעדכן כי שני בולמי זעזועים זוהו כנוזלים, אולם כרגע הוא החליט להמשיך איתם גם לסטייג' של מחר.

כזכור, ניצן שקל ודובי נוימן, צוות טלפארמה, לא סיימו אתמול את הסטייג. לאחר שעברו את קטע הדיונות הקשה שהיה מנת חלקם של הצוותים אתמול, הרגיש ניצן כי המנוע אינו כשורה ועצר בצד. בדיקה קצרה איששה את המסקנה הבילתי נמנעת – המנוע אינו תקין. כמה דקות מאוחר יותר נחת לידם מסוק המארגנים, מוודא את מצבם ובודק האם הם זקוקים למים או אוכל. בהמשך, חיכו השניים כ-6 שעות עד שהגיעה משאית המטאטא, ה'קמיון בלה'. הם נגררו אחרי המשאית עד למחנה הלילה, אליו הגיעו לקראת השעה שש בבוקר. היום הצטרפו ניצן ודובי אל משאית הסיוע ועשו עם הצוות הטכני את כל הדרך אל ג'אנאוזן, מקום מחנה הלילה.

מנצח הספיישל היום היה דה-וילייס, שקבע זמן של 3:41:37 שעות. נאסר אל עטיה הגיע 7 שניות אחריו ומרק מילר נזקק ל-2:57 דקות מעבר לזמנו של דה-וילייס. במשאיות, קאבירוף היה המהיר ביותר עם זמן של 4:05:13 שעות כשבמקום השני לופרה ובשלישי דה-רויי.

מחר יזנק הראלי אל הסטייג' השישי, מג'אנאוזן אל טורקמנבאשי שבטורקמניסטן, מרחק של 698 ק"מ. הסטייג' השישי יחל בקטע קישור בן 43 ק"מ, ימשך עם ספיישל באורך של 514 ק"מ ויסתיים בקטע קישור נוסף בן 141 ק"מ.


* שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי: פוינטר, טלפארמה, מולטיפק, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, גילת סאטקום, מוסך נגבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיות. חתול ועכבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully