וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הסוואה: מרצדס SLS AMG

10.9.2009 / 10:35

מרצדס משחררת סט תמונות רשמי ל-SLS 'גולווינג' המודרנית. את המעטה האחרון בהחלט יסירו ממנה בתערוכת בפרנקפורט

54 שנים אחרי שהשיקה את ה-'300 SL גולווינג' (כנפי שחף), מציגה מרצדס סוף סוף באופן רשמי את היורשת האמתית – 'SLS AMG'. לאחר שבחודשיים האחרונים טורטרנו מטיזר אחד לשני ומשם לתמונת "ריגול" ביערות ובשלגים, לראשונה מאז תחילת הקמפיין, אמא דיימלר מקלפת את שכבות ההסוואה המושחרות ומאפשרת להתרשם ממנה בלא הפרעות.

אם נדמה לכם שחשיפת המקלארן MP4 תוכננה בצוותא עם ה-SLS, אתם בהחלט בכוון הנכון. היות והאחת מחליפה אגדה משנות ה-90 (מקלארן F1), השניה תאכלס את מקומה של אגדה משותפת משנות ה-2000, ה-SLR שהגיעה לסוף חייה. על אג'נדות ושותפויות כלכליות עדיף לא להוסיף מילה כרגע ופזילה לשותפות של השתיים בפורמולה 1 תרמוז לכם על בעיות בזוגיות.

ה-SLS החדשה נולדה תחת כנפיה של חטיבת AMG. מכאן, שהציפיות מרקיעות שחקים גם ללא התייחסות לביצועיה החקוקים באבן של ה-SLR ששברה כמעט כל שיא אפשרי, כולל תג מחיר שנע באיזור המיליון ומשהו דולרים. אולם, עם ה-SLS, דיימלר תכננו מכונית שתוכל להתחרות בקבוצת ה'על' אך עדיין תשמור על סממנים נוסטלגים כפי שמצוי במקור - שימו לב לעיצוב הרטרו, אפילו הכנפיים נפתחות באותה זווית.

ממדיה של ה-SLS מקרבים אותה לחיקה של הקבוצה העילית. אורכה כמעט חמישה מטרים (4.95) הרוחב נוגע בשני מטרים, גובהה כ-1.25 מ' ובסיס הגלגלים 2.70 מ'. תרכובת השלדה נרקמה חומרי אלומיניום, כך שחלוקת המשקל (1.6 טון) מאוזנת בין החלק הקדמי (52 אחוזים) לחלק האחורי (48 אחוזים). נשמע הרבה? לא כשמכניסים לחגיגה את המנוע הדרקוני שרובץ שם מול עיני הנהג וממתין לפקודות.

AMG לקחה את המנוע הסדרתי המשמש את מרבית שורותיה והכניסה בו כמה טוויסטים טכנולוגים כדי לבדל אותו מהשאר. כך למשל, שינתה את מערכת היניקה והפליטה, חימשה את היחידה בשני שסתומים למצערת ושינתה כמה פרמטרים במחשב ניהול המנוע. נפח היחידה 6.2 ל' ומתחת לכוכב המוכסף, חבויים שמונה בוכנות המפיקות כ-571 כ"ס ו-67 קג"מ. תיבת ההילוכים לה שבעה יחסי העברה משתמשת בשני מצמדים ומחוברת לסרן האחורי. שיגור קלאסי מהמקום ל-100 קמ"ש מקבל דחיפה נמרצת דרך בקרת שיגור מהוקצעת המתירה ל-SLS לפרוס כנפיים ולעוף ליעד בפחות מ-4 שניות. אל 200 קמ"ש היא תגיע בתום 10 שניות בלבד ומהירותה המקסימלית נעה איפשהו בגבולות ה-320.

מחירה של ה-SLS יעמוד על כ-260 אלף דולרים (כ-800 אלף שקלים לפני מסים) ואת הכנפיים המעופפות נראה על הכביש מתישהו בשנת 2010. כעת, נותר להמתין לתגובות העולם אליה והשוואה מתבקשת ל-MP4. הרי עד אתמול הן היו אחיות.

מרצדס SLS AMG גולווינג. אתר יצרן
מרצדס SLS AMG גולווינג/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully