וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה בישראל

ירון אדרי

10.9.2009 / 12:12

מכונית הסאלון GT של יצרנית מכוניות הספורט תגיע אלינו בשלוש גרסאות שונות. המחיר החל מ-895 אלף שקלים

יבואנית פורשה לישראל חברת 'מסי' מקבוצת 'מכשירי תנועה', החלה בייבוא הפנמרה. מכונית הסאלון GT תוצע בישראל בשלוש גרסאות ובמחיר התחלתי של 895 אלף שקלים. הפנמרה היא המכונית הראשונה מסוגה אותה מייצרת פורשה, אשר פונה לסגמנט חדש – מכוניות סדאן ספורטיביות וסופר יוקרתיות. היריבה העיקרית תהיה הראפיד של אסטון מרטין שטרם נחשפה בתצורתה הסופית.

גרסת הבסיס לפנמרה בישראל תהיה ה-S. לזו מנוע V8 בנפח 4.8 ל' ו-400 כ"ס והנעתה אחורית. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 5.4 שניות והמהירות המרבית 285 קמ"ש. מחיר ה-S יעמוד על 895 אלף שקלים כאמור כאשר 30 אלף שקלים נוספים ידרשו עבור גרסתה כפולת ההנעה, ה-4S. זו מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 5 שניות וצורכת מעט יותר דלק. שתי גרסאות אלה תוצענה בשלוש רמות גימור – קומפורט, לקשרי ופרימיום.

הגרסה הבכירה בישראל תהיה הטורבו, שהספקה 500 כ"ס ותאוצתה ל-100 קמ"ש אורכת 4 שניות. מחירה של זו יעמוד על 1.6 מיליון שקלים ואותה ניתן יהיה להזמין רק ברמת גימור פרימיום. כמו כן, את כל הדגמים ניתן יהיה גם להזמין בתפירה אישית כשתג המחיר יעלה בהתאם. בשלב מאוחר יותר תגיע גם גרסת ה-V6 הצנועה וכן הגרסה ההיברידית לאחר שתושק.

הפנמרה תציע תיבה רובוטית כפולת מצמדים לה שבעה יחסי העברה המכונה PDK או תיבת שישה הילוכים ידנית. אלה, יחד עם הזרקה ישירה למנועים ומערכת 'עצור וסע', תעזור להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. ה-S למשל צורכת בממוצע ליטר בנזין לכל 9.25 ק"מ ופולטת 253 גק"מ CO2.

עוד ברשימת האבזור חבילת ספורט 'כרונו' שתוצמד לגרסת הטורבו ובאמצעותה ניתן לשנות את אופי מערכת מתלי האוויר האלקטרוניים, מחשב ניהול המנוע ותיבת ההילוכים. שתי הגרסאות האחרות תסתפקנה בקפיציים ספירליים סטנדרטיים. בקרת זינוק ועזרים אווירודינמיים כמו כנף אחורית אקטיבית גם הם בנמצא.

עוד בקרוב תגיע לישראל ה-911 טורבו החדשה לה מנוע 3.8 ל' ו-500 כ"ס. נתוניה מציגים 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 313 קמ"ש. ביבואנית מגלים כי לקוח אחד כבר הזמין לעצמו אחת בתמורה ל-1.8 מיליון שקלים.

הצפי של 'מסי' הוא למכור ארבע מכוניות מדגם הפנמרה עד לסוף השנה ו-12 עד לסוף שנת 2010. מתחילת השנה ולמרות המיתון הכלכלי, זוכה היבואנית לגידול של 100 אחוזים במכירות מותג פורשה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עד עתה מכרה היבואנית 36 מכוניות והצפי להגיע ל-60 עד סוף השנה.

פורשה פנמרה. אתר יצרן
פורשה פנמרה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully