וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים משתלטים על שוודיה

10.9.2009 / 14:36

תאגיד 'סאיק' רוכש נתח ממניותיה של 'קוניגסג' במטרה לעבות את עסקת רכישת סאאב מ-GM. ברקע - ג'ילי רוצה את וולוו

בדרך לא דרך, נכנס לפתע תאגיד הרכב הסיני סאיק לתמונה ורוכש נתח ממניות יצרנית ה'על' השוודית 'קוניגסג'. זאת, במטרה לזרז את רכישת סאאב על ידה מג'רנל מוטורס במועד המוקדם ביותר. סאיק מקווה שעם שריון התהליך תמשיך לחזק את מעמדה בקרב הקונצרנים הגדולים בעולם, לרבות בסין, שם היא נחשבת לחמישית בגודלה.

בשלב זה לא פורסם סכום ההשקעה שהזרימה סאיק להשלמת המימון, אך בהתאם לעלות המכירה הנאמדת בכמה מיליארדי דולרים, לא מדובר בכסף קטן. על כל פנים, נראה כי מנכ"ל בעלת הבית כריסטיאן וון קוניגסג, די מרוצה מההתפתחות האחרונה כפי שמסר ל'אוטומוטיב ניוז'. "זהו צעד משמעותי בדרך להקמת מותג סאאב החדש. יש לנו תרשים עסקי מוכן, שותפות מצוינת ואנחנו מוכנים כעת להמשיך קדימה בלא דיחוי".

יתכן כי המיזוג הנרקם יוציא לאור כלי-רכב משותפים לסאאב וסאיק על פי צרכים וקהלי היעד השונים. אך בעוד השוודית תתמקד רק באירופה ובעולם המערבי, הסינית תעשה כמיטב יכולתה לשדרג את מעמדה בבית המזרחי. על מכונית משותפת ראשונה עדיין מוקדם לדבר, אך לא ראוי לשלול אפשרות עתידית שכזו.

בקצרה, נזכיר כי סאאב הוצעה למכירה בחודש פברואר האחרון, לאחר שגנ'רל מוטורס כמעט ומוטטה אותה לחלוטין. בעקבות הודעת האמריקנים זרמו הצעות רבות לרכישת המותג, כולל אחת תחת השולחן מטעם ג'ילי שרוצה כעת לרכוש שוודית שמרנית אחרת – וולוו. את סיום האפיזודה הזו ראינו לפני חודשיים כאשר שלחה קוניגסג הצעה עבור המותג השוודי וסגרה את העסקה בסיוע משקיעים מנורווגיה וכעת גם מסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully