וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה קנדית

13.9.2009 / 14:40

מכונית העל הקנדית Plèthore LC 750 הנודעת בכינויה 'הפצצה מקוויבק', עוברת לשלב סדרתי ותופיע לראשונה בתערוכת פרנקפורט

לא מעט תערוכות בעולם הרכב מתקיימות בלא כיסוי נרחב. לעתים אנו נזכרים שיש עוד דברים חוץ מההצגה הטובה בעיר – דטרויט-פריס-ג'נבה-פרנקפורט, ולכן מביטים הרחק למקום נסתר כדי לאתר מציאות. אחת מהן נערכת במונטריאול מידי שנה, ובחסותה נחשפים כלי-רכב שלא זוכים להשתזף באור הזרקורים. אולם, אלו בהחלט מתקבלים בהתלהבות על ידי התושבים המקומיים שבאים בהמוניהם כדי לחזות בתופעות נדירות.

לפני שנתיים, חשפה חברת HTT בבעלותו של קרל דסקוטו קונספט למכונית על מקורית - ''Locus Plethora''. אין ספק שנקודות עבור מקוריות נרשמות כבר בעזרת הכינוי הביזארי שהודבק לה לישבן. לוקוס מגיע כאמור מעולם הדגים, ואילו פלת'ורה משמע סוג של עודף חומרים במצב נוזלי. מה כוונת המשורר? אף אחד לא ממש יודע. מכל מקום מהתג המקורי נותר כעת רק LC750 כשהמספר רומז על העוצמה.

סיבי פחמן והמון כוח

תרכובת המעטה של המכונית לבושה סיבי פחמן יקרים וכלוב הגנה, כשבאמצע שוכן המנוע. בתוך תא הנוסעים סידור הושבה של אחד פלוס שניים בדומה לאיזה עלומת שם – מקלארן F1 בה הנהג ממורכז מול לוח השעונים. ב-HTT טוענים ומתעקשים כי מרווח הראש והרגלים מתיר ישיבה לאנשים בגובה מעל 2 מטרים – נדיר אפילו ביחס למכוניות לא צנועות כמו הווירון של בוגאטי, ואף מול מכוניות סאלון קונבנציונליות.

יחידת ההנעה של הפצצה הקנדית מבוססת מנוע בנפח 6.2 ל' V8 בעל דחיפה של 750 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית שישה הילוכים. בעבר הציעה דסקוטו חבילת עדכונים המעלה את ההספק ל-1,300 כ"ס, אבל היות והמכונית כבר בפיתוח למעלה מ-6 שנים, לא רק הזמנים השתנו, אלא גם אופן החשיבה של היזם. מערכת המתלים נתמכת על ידי מקפרסון מלפנים, ועצמות עצה כפולות מאחור עשויות אלומיניום. דסקוטו מספר על משקל נקי של 1,150 ק"ג בלבד ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. כמה למאה קמ"ש? פחות מ-4 שניות.

את ה-HTT מטיס דסקוטו לתערוכת הרכב בגרמניה. בינתיים הוא מצהיר כי 10 יחידות ממנה כבר הוזמנו שכל אחת עלותה כ-350 אלף דולרים קנדיים. כ-1.4 מיליון שקלים לפני מיסים מקומיים. מסתבר שיש דברים טובים בקנדה חוץ מברט 'המתנקש' הארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully