וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר הכלאיים: מרצדס S500

12.9.2009 / 11:48

מרצדס תשיק בפרנקפורט את ספינת הדגל S500 מצוידת במנוע היבירידי ובמנגנון להטענת סוללות מותשות. בדרך אלינו

אחרי S400 היבריד היה זה רק עניין של זמן עד שה-500 תזכה לטיפול סביבתי, ואז חזו כולם - תזלוג הדומיננטיות האקולוגית אל כל משפחת היוקרה. אז הנה זה קרה. דיימלר מקיימת את שהצהירה וחושפת את הויז'ן S500 שהיא לא אחרת מאשר האחות השואפת לשקע (פלאג-אין) של האמצעית 400. עוד אי אילו טכנולוגיות ירקרקות לטובת הסביבה שמצאו את הדרך למכלוליה השביחו אותה בכבדות.

המאפיין את מרצדס S500 הוא שבניגוד לויז'ן קונספט המתחרה של ב.מ.וו שבונה עולמות, הפלטפורמה לעתיד של דיימלר לא מעיזה לנטוש את האיפוק ונשארת קרוב לקרקע. ה-S500 מציגה לראשונה את מה שהונחה על פי דבריו של היו"ר דיטר זשה: עוד כוח, ביחד עם איכות סביבה לקהל הפרימיום העליון. האם עלה בידיו המתכון המנצח?

ה-S500 מונעת על ידי מנגנון דומה השוכן ב-S400 היבריד, שהיא בעצמה מבוססת על מנוע הבנזין V6 שקיים ב-350. אף על פי כן, כאן הוא משודך למנוע חשמלי בעל הספק של 60 כ"ס המוצב בין גלגל התנופה לתיבת ההילוכים (7 ג'יטרוניק) אשר מתפקד הן כגנרטור, והן כיחידה תומכת למנוע הבערה. ההבדל הגדול בין שני הדגמים הוא בעוצמה. ל-S500 פי שלוש יותר כוח זמין (25 קג"מ) תודות למערך סוללות מתקדם (יון-לית'יום) קומפקטי שאוכלס בחלק האחורי.

S קלאס שקע-תקע

במצב היבירידי לרשותה של ה-S500 שני חידושים משמעותיים על פני ה-400: אפשרות הטענה (שקע-תקע), ומצמד שהותקן בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי. בסיוע שני מרכיבים אלו, מסוגלת ה-S500 לגמוא מרחק של 30 ק"מ ללא עזרה מהמנוע הרגיל, ולצבור 100 קמ"ש לאחר 5.5 שניות בלבד. כדי למלא את הסוללות דרך שקע ביתי, נדרש פרק זמן של 4 שעות בין טעינות. תחנות הטענה (לכשהיו) יעשו זאת בפחות משעה.

מהירותה המרבית של ה-S500 תעמוד על 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית). צריכת הדלק הממוצעת תחזיר כ-3.2 ליטר לכל מאה ק"מ. הדבר המרשים ביותר שיוצא מדיימלר נוגע לסוגיית פליטת המזהמים: נסיעה משולבת – עיר ומחוצה לה, פולטת לאוויר רק 74 קג"מ של CO2. פחות מסופר-מיני עממית.

עד שה-S500 תשלח לייצור סדרתי יעבור עוד זמן-רב. אבל כן נוכל לספר שלאחר השקתה, היא תגיע גם לישראל. בינתיים יש להניח, האנשים בטויוטה מנחים את הצוותים של לקסוס ללכת לישון בשעות יותר מאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully