וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריוס מתחברת לשקע

10.9.2009 / 17:04

טויוטה תחשוף בתערוכת פרנקפורט קונספט שקע-תקע לדור השלישי של המשפחתית ההיברידית פריוס. שעה וחצי, ויצאתם לדרך

בהשקתה של הפריוס הראשונה רמזה טויוטה על מכונית שניתן לחברה לצורכי הטענה מיידית. אולם בהיעדרה של מועמדת עממית מתאימה, נדמה היה שהרעיון נגנז. אבל בימים האחרונים חל שינוי עם חיזוק שהונחת עם הופעתה של הפריוס קונספט שקע-תקע (פלאג-אין). רעיון שמרביתו מבוסס על טכנולוגיית הכלאיים שקיימת בפריוס הנוכחית אבל מגיע עם תוספת חיונית – יכולת הטענת סוללות על ידי חיבורה לרשת ביתית או מסחרית. מועד השקה? 2010.

הפריוס פלאג-אין נשענת כמעט בשלמותה על מכלולי ה'סינרגי-דרייב' הייבריד המשרתים במקביל את לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה. אולם את סוללות הניקל מטאל הכבדות הסירה טויוטה ובמקומן התקינה קובץ סוללות לית'יום יון קלות משקל להן יכולת אגירת אנרגיה מורחבת הגם מקזזות את זמן ההטענה לשעה וחצי משקע של 230 וולט.

תחת מכסה המנוע שוכנת יחידה בנפח 1.8 ל' עם 97 כ"ס ו-14.8 קג"מ. למנוע החשמלי 79 כ"ס ו-21 קג" מרביים. לעומת הפריוס הסדרתית, גרסה זו מגדילה את טווח הנסיעה על המנוע החשמלי רק בכ-12 ק"מ בממוצע בנסיעה עירונית ובתנאי שהנהג לחץ על מתג ה- EV. כך מתאפשר כיסוי של כ-20 ק"מ ותאוצה למאה קמ"ש ללא היסוסים. ביצועים או נתונים טרם ידועים היות ומדובר בקונספט שעתידו עוד מעורפל. אך נתון אחד כן יצא והוא מגלה כי הפריוס שקע-תקע משאירה אחריה רק 60 גק"מ CO2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully