וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע קטן, הישג גדול

14.9.2009 / 9:01

לוטוס מציגה מנוע קטן נפח המגדיל את טווח הנסיעה במכוניות היברידיות ומפחית את פליטת המזהמים. יגואר תנסה אותו ראשונה

כשיגואר חשפה את ה-XJ החדשה לפני כחודשיים, החלו להתרוצץ שמועות על כך שתיתכן גרסה היברידית בפרק כלשהו בעתיד. את התגובה הרשמית על כך עוד לא קיבלנו, אבל כעת הבריטים משיקים טיזר טכנולוגי בשם 'לימו-גרין קונספט' שנוצר בשותפות עם לוטוס. האם זו התשובה ההודית-בריטית ללקסוס?

במרכז הקונספט יושב מנוע בנזין קטן נפח שפיתחה לוטוס יחד עם בעלות עניין נוספות. לזה 1.2 ל', שלושה צילינדרים ותפוקתו 48 כ"ס ו-11 קג"מ. יחודו העיקרי הוא באפשרות לשדכו למכוניות כלאיים שונות תוך הגדלת טווח הנסיעה של היחידה החשמלית באופן משמעותי וכך להביא לצמצום זיהום האוויר הנפלט מהמכונית. שידוכו למכוניות סאלון מסוג ה-XJ, תאפשר הפחתת צריכת הדלק בשיעור ניכר עם רמת פליטת CO2 של כ-120 גק"מ.

בעזרת פיתוח חדשני שמשנה במעט את ארכיטקטורת המנוע, יצוקים ראשי הצילינדרים ובלוק האלומיניום ללא אטם בינהם, יחד עם סעפת הפליטה. בהיבט המערכתי, הצליחו המפתחים להפחית כ-18 אחוזים מכמות החומרים ביחס למנועים קונבנציונליים מקבילים והפחיתו את משקלו לכדי 56 ק"ג. בין שאר יתרונותיו גם טמפרטורת עבודה נמוכה וניצול אופטימלי של תערובת המנוע. בעניין זה מציינים בלוטוס, ניתן להזינו בבנזין או בדלקים מבוססי אלכוהול.

ביגואר מספרים כי בעלת הבית טאטא הזרימה לפרויקט סכום נכבד מתוך 800 מיליון הפאונד המוקדשים לתוכנית האקולוגית ב-5 השנים הבאות. בשל מורכבתו של התהליך, גם לוטוס, חברת MIRA וקפארו השתתפו בהוצאותיו בשל מעורבותן באספקטים הטכנולוגיים. המנוע יוצג בתערוכת פרנקפורט, כנראה משודך ל-XJ שתהיה הראשונה לעשות בו שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully