וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי – SS6

טל זהר, פולגז - טורקמנבאשי, קזחסטן

10.9.2009 / 18:44

יום קשה עם דיונות מפתיעות עובר על כולם ובנוסף, ספר הדרך מתגלה כבעייתי. לא עוד סתם יום של חול בעבודה

'ראלי דרך המשי' או 'ראלי הפרעונים'? קטע הדיונות בן 25 הק"מ הבוקר גרם לשאלה הזו להשאל ברצינות. לא מעט צוותים הופתעו מעוצמתן של הדיונות, כולל הצוות הישראלי שהגיע לא מוכן לקרב – עם הצמיגים הלא נכונים ועם לחץ אויר מלא. התוצאה – שקיעה של בוקר, שגזלה מרז הימן והלל סגל, צוות פוינטר, כחצי שעה. כאמור, רז והלל לא היו הצוות היחידי שהופתע ובהתאם – כמות הג'יפים והמשאיות שנצפו תקועות באמבטיות החול ועל סכיני הדיונות.

בסופו של דבר, קיבל צוות פוינטר החלטה ויצא החוצה על מנת להתחיל "דף נקי". לחץ האויר בצמיגים הורד ל-15 PSI והמדיניות ברכב היתה של "לא נתקעים יותר" – השפאלות הוחזרו למקומם והג'קים ההידראולים נסגרו עד תומם. על מדיניות שנקבעה יש לשמור, ובהתאם – רז והלל צלחו את קטע הדיונות ללא בעיות על ידי בחירת נתיב נסיעה חדש.

המשך הסטייג' היה קל יותר, אולם לא היה חף מהפתעות. פאנצ'ר ראשון הפתיע את הצוות באמצע המסלול, והוא הוחלף בזריזות. הפעם השניה היתה שילוב של פאנצ'ר וריסוק הג'אנט לחלוטין – הספייר השני (והאחרון) הורכב על הרכב ועתה יש עוד 100 ק"מ עד הסיום בהם אסור להסתכן בפאנצ'ר נוסף. אבל, מעל הכל, העיב ספר הדרך שפשוט לא היה מדוייק בעליל, בצורה שונה וקיצונית מהימים הקודמים. המשמעות העיקרית – מעבר לבעיית הניווט – היא נושא הבטיחות. אם אזהרה המופיעה בספר ככזו שנמצאת בעוד 500 מטרים מופיעה אחרי 100... – אתם מבינים את הפוטנציאל.

בסופו של יום, סיימו רז והלל את הסטייג' במקום ה-12 והם ממוקמים כרגע במקום העשירי הכללי, שיפור של שני מקומות מאתמול. את הסטייג סיימו השניים בזמן של 07:19:24 שעות. קרלוס סיינז סיים את הסטייג' במקום הראשון, בזמן של 05:01:47 שעות. נאסר אל עטיה הגיע במקום השני, 03:13 דקות אחריו ואילו במקום השלישי סיים מרק מילר, בזמן של 05:08:19 שעות. שלושתם מקבוצת פולקסווגן.

מחר יזנק הראלי אל הסטייג' השביעי, מטורקמנבאשי אל באלקאנבד, מרחק של 417 ק"מ. הסטייג' השישי יחל בקטע קישור בן 13 ק"מ, ימשך עם ספיישל באורך של 345 ק"מ ויסתיים בקטע קישור נוסף בן 59 ק"מ.


* שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי: פוינטר, טלפארמה, מולטיפק, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, גילת סאטקום, מוסך נגבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully