וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי - SS8

טל זוהר, טורקמנבאשי, טורקמניסטן

13.9.2009 / 8:51

יומו האחרון של הראלי מחייך אל הצוות הישראלי. רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר, מסיימים במקום התשיעי הכללי

בהפתעה מסויימת וללא הסבר כלשהו, הודיעו מארגני 'ראלי דרך המשי' על ביטולו של הסטייג' האחרון של הראלי, מה שהפך את סטייג' מספר 8 שהתקיים היום לסטייג' המסיים. לא מעט שמועות נפוצו במחנה בהקשר זה, אולם כנראה שמקור העניין הוא בלוח הזמנים של נשיאי שלושת המדינות המגיעים מחר, יום ראשון, לטקס הסיום.

את הסטייג' האחרון בחרו רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר, להתחיל בדרך מוזרה – הם שקעו ממש לפני הזינוק. אמצעי העזר הרגילים לא הספיקו הפעם והם נזקקו למשיכה מאחד הצוותים האחרים. התוצאה – הגעה לזינוק באיחור של 30 שניות וקבלת עונש מיידי – 5 צוותים הוזנקו לפניהם. האופטימיים שביננו אומרים ש"כל עכבה לטובה" – וכך אכן היה. האקט של קבלת העונש היה בדיוק מה שגרם לרז להכנס לפוקוס, להיות חד וחדור מוטיוציה. חמשת הצוותים נעקפו כעבור 160 ק"מ וגם המשאית של דה-רויי התווספה לרשימה בהמשך הסטייג'.

רז מעדכן כי היה לו יום נהדר וכי הוא נתן גז יותר מבכל יום אחר. אתמול בערב עוד היו דיונים רבים בנוגע לאסטרטגיה של היום האחרון במרוץ, אולם בסופו של דבר הטקטיקה שנבחרה היתה תחרותית ולא השרדותית באופיה. הסטייג' כולו והספיישל בפרט עברו ללא אף תקלה וללא שום "כמעט". בהמשך חזו השניים במראה לא מוכר – נאסר אל עטיה יחד עם נווטו והטוארג הכחול עומדים בצד הדרך, תקועים. האטה לידם ואל עטיה מסמן שהכל בסדר ושימשיכו לתת גז. האם הדרוג בתוך הקטגוריה ישתנה עתה?

חלקו של הניווט המופקד בידיו של הלל היה מושלם היום, למרות ספר דרך שהורכב משלושה ספרים שונים שנכתבו על ידי שלושה כותבים שונים. המשמעות – חוסר אחידות במרחקים וחוסר הגיון אישי שכל כותב מאמץ לעצמו ואותו לומדים עם הזמן. עקב השינוי בציר הראלי, נאלצו המארגנים לעשות שינוי בספרי הדרך ולמעשה – להכין ספר דרך חדש לחלוטין מהיום להיום. התקלות הבולטות היו סכנות אזהרה רבות שסווגו כבינוניות והיו בפועל גדולות. האם זה מה שגרם לאל עטיה להתקע בחריץ הבוגדני?

הלל מספר כי הזמנים היום היו טובים מאוד, ואחרי שלב העקיפות הראשון הם נסעו לבד, ללא אבק מלפנים. בהיבט המכני, הרכב תיפקד ללא דופי היום, וחוץ ממראת צד שנשברה לא נרשמו כשלים. גם קטע הדיונות הקצר ששולב בספיישל עבר ללא דרמות וללא שקיעות – היציאה לספיישל עם לחץ אויר נמוך יותר מההתחלה הוכיחה את עצמה.

שלב הסיכומים עוד יגיע, ואנו עדיין לפני תוצאות רשמיות ולפני טקס הסיום הססגוני – אולם, כבר עתה אפשר לנפח את החזה בגאווה – צוות ישראלי, חמוש ברכב מבניה עצמית, סיים בעשיריה המובילה בראלי בין לאומי, כתף אל כתף עם קבוצות רישמיות, קבוצות שאנו יכולים רק לחלום על תקציביהן ועל רמת ההשקעה שלהן בכל פרט ופרט. הרבה מאוד היה מוטל על כתפיו של צוות פוינטר, רז והלל, והללו ספקו את הסחורה בגדול, תוך כדי עמידה ביעד אותו קבעו עוד בישראל.

זמנים רבותי, זמנים – אז מה היה לנו היום? קרלוס סיינז הוא מנצח הסטייג', בזמן של 03:24:05 שעות. אחריו, דה ויליארס ומילר, עם תוספת של 04:21 ו-04:45 דקות בהתאמה. צוות פוינטר סיים את הסטייג' במקום ה-12 בזמן של 04:23:15. בדרוג המכוניות הכללי הם במקום התשיעי נכון לעכשיו, אולם יש לזכור כי התוצאות עדיין לא סופיות.

שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי: פוינטר, טלפארמה, מולטיפק, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, גילת סאטקום, מוסך נגבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully