וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: באריקלו חזר לנצח במונזה

ירון אדרי

13.9.2009 / 17:12

אסטרטגית מירוץ מבריקה העניקה לברזילאי ניצחון בגנרד פרי האיטלקי כשבאטון אחריו. המילטון התרסק רגע לפני השחמט

רובנס באריקלו (בראון) מעולם לא חלם שינצח פעם נוספת במונזה, לאחר שעשה זאת בעבר עם פרארי, אך נהיגה מדודה בליווי אסטרטגיה מנצחת החזירה אותו פעם נוספת למדרגה הגבוהה על הפודיום. הברזילאי זינק לגרנד פרי האיטלקי מהמקום החמישי על הגריד, כשאחריו בן קבוצתו ומוביל טבלת האליפות ג'נסון באטון. בקבוצה החליטו ללכת על עצירת תדלוק אחת, בניגוד לשאר היריבים, וכפי שראינו לא אחת ממנהל הקבוצה רוס בראון, זה עבד. באריקלו כאמור ניצח, כשבאטון סיים שני. כעת הצטמצם הפער בינהם בטבלת האליפות ל-14 נקודות כשבקופה נותרו 40 נוספות.

מעמדת הפול פוזישן זינק האלוף המכהן לואיס המילטון, שהציג מירוץ מצויין מבחינתו. הבריטי עשה את המוטל עליו ביחס למתחרים שזינקו אחריו ורק האסטרטגיה שהציגה בראון גברה עליו. אלא שבהקפה האחרונה למירוץ, כשהוא ממוקם שלישי, תקלה באחורי המקלארן שלו שלחה אותו היישר אל קיר הבטיחות. לבריטי שלום, למכונית והאגו פחות. את מקומו תפס קימי רייקונן (פרארי) שחזר למקום מממנו זינק.

ההפתעה שהציגה פורס אינדיה בגרנד פרי הבלגי, לא הייתה מקרית. הקבוצה של ויג'אי מאליה הצליחה להיכנס אל Q3 של מקצה הדירוג ונהגיה אדריאן סוטיל ו-ויטאנטוניו ליוצי זינקו מהמקומות 2 ו-7 בהתאמה. עם הזינוק שלח רייקונן את סוטיל מקום אחד אחורה, אולם הגרמני הצליח לשמור על מרחק נגיעה ממנו וסיים רביעי. ליוצי, שהחליף את ג'יאנקרלו פיסיקלה שעבר לפרארי (זינק 14, סיים 9), סיים את המירוץ בהקפה ה-23 עם תקלה טכנית.

בצל פרשת מירוץ סינגפור 2008, זינק פרננדו אלונסו (רנו) מהמקום השמיני. הספרדי הצליח לשפר מיקומו ולסיים חמישי. אחריו סיימו הייקי קובליינן (מקלארן, זינק 4), ניק היידפלד (ב.מ.וו, זינק 15) וסבסטיאן ווטל (רד בול, זינק תשיעי) שהעניק לעצמו ולקבוצתו עוד נקודה אחת. עבור רד בול, המאבק על האליפות ככל הנראה נגמר.

דגל השחמט סיים את מירוצי סבב הפורמולה 1 באירופה. ארבעת המירוצים שנותרו עד לסיום העונה יערכו בסינגפור, יפן, ברזיל ואבו דהבי. ככל שזה נראה כרגע, אף אחד לא יצליח לקחת מבראון תואר אליפות הכפול כשמבין נהגיה, דווקא באריקלו ראוי לסיים כאלוף העולם לנוכח יכולת משכנעת יותר עד כה. המירוץ היום מלמד כי בקבוצה החליטו שלא להתערב, כך שההכתרה תלויה בנהגים עצמם.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי איטליה (מונזה):
1. רובנס באריקלו, בראון
2. ג'נסון באטון, בראון
3. קימי רייקונן, מקלארן
4. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה
5. פרננדו אלונסו, רנו
6. הייקי קובליינן, מקלארן
7. ניק היידפלד, ב.מ.וו
8. סבסטיאן ווטל, רד בול

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 13:
1. ג'נסון באטון, בראון – 80 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 66 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 54 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 51.5 נק'
5. קימי רייקונן, פרארי – 40 נק'
6. ניקו רוזברג, וויליאמס – 30.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן – 27 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה – 22.5 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 13:
1. בראון – 146 נק'
2. רד בול – 105.5 נק'
3. פרארי – 62 נק'
4. מקלארן – 47 נק'
5. טויוטה – 38.5 נק'
6. וויליאמס – 30.5 נק'
7. ב.מ.וו – 20 נק'
8. רנו – 20 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully