וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס אוורה, גרסת המסלול

14.9.2009 / 13:30

יצרנית הרכב הבריטית חושפת את ה-TYPE 124. גרסת מסלול למכונית המהפכנית שלה. בכורה בתערוכת פרנקפורט

כמעט שנה עברה מאז חשפה לוטוס את האוורה (Evora). זוהי המכונית השנייה בתולדותיה זולת הקרלטון שפותחה עם ווקסהול, שמציעה אפשרות שינוע לארבעה אנשים. כעת היא עושה את הצעד המתבקש ביותר מבחינתה ומשיקה מהדורת מסלול קיצונית המכונה TYPE 124. מכונית זו תסייע לקבוצת המירוצים להיאבק השנה מסביב לעולם על מספר תארים הבוחנים אותה בתנאי סיבולת למרחקים ארוכים, כמו גם השתתפות רשמית בסבבי הלה מאן התובעניים המתקיימים באירופה ובארה"ב.

ה-124 פותחה על ידי לוטוס בגפה באחד ממתחמי החברה הנסתרים. אולי בכך טמונה הסיבה שלא עלתה לכותרות ולא נקלטה על ידי צלמי פפראצי שתרו אחריה בקרבת מסלולי הניסוי. בסיסה של המכונית נרקם על האוורה הרגילה, אולם המהדורה הקרבית חמושה במנוע משופר בעל שישה צילינדרים תוצרת טויוטה, המפיק 394 כ"ס עדיפים על פני האופציה הציבורית לה 276 כ"ס בלבד. גם התיבה שונה וכאן מספרים בלוטוס על שידוך סיקוונסיאלית (חצי אוטומטית) עם שישה יחסי העברה.

משקלה הכולל של המכונית עומד על 1,200 ק"ג, כלומר קלה ב-200 ק"ג מהאוורה הסטנדרטית. בלוטוס השתמשו בחומרים היקרים ביותר המאושרים על ידי תקינות איגוד ה-FIA העולמי, וסביבם הניחו את מערכות הבטיחות החיוניות כגון כלוב הגנה, בלמים משופרים (AP רייסינג) ומערכת מתלים מתכוונת להתמודד עם עומסים משתנים.

את הלוטוס אוורה 124 נראה על המסלול בהופעת בכורה בעונת 2010. נקווה שבניגוד לשנים קודמות בהן לוטוס נכנעה לתקלות מכאניות כרוניות (כמו עם האספריט), הפעם יהיה לה יותר מזל.

לוטוס אוורה TYPE 124. אתר יצרן
לוטוס אוורה TYPE 124/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully