וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד בעלי מכוניות משופרות

ירון אדרי

15.9.2009 / 10:43

בלשי אגף התנועה פשטו על מפגש מכוניות משופרות והורידו עשרות מהן מהכביש. "שופרו לצורך עריכת מירוצים בכביש"

.

פעילות סמויה של היחידה המרכזית באגף התנועה של משטרת ישראל ובשיתוף עמותת 'אור ירוק' ביום חמישי האחרון, הביאה להורדתם מהכביש של עשרות מכוניות משופרות בחשד לשינויים שנעשו בהם לצורך קיום תחרויות בלתי חוקיות. בלשי היחידה בליווי בוחני רכב פשטו על תחנת הדלק בכניסה לישוב יסודות שעל כביש 3 (צומת מסמיה-צומת נחשון), בא מתקיים מפגש מכוניות מידי חמישי בערב.

ברבות מהמכוניות שנבדקו נמצאו שינויים הכוללים צמיגים שמידתם שונה מזו שברישיון הרכב, שיפורי מנוע, שינויי מרכב אסורים ובחלק מהמקרים היו המכוניות ללא מבחן רישוי עדכני (טסט). עוד נמצאו ברבות מהמכוניות לוחיות רישוי ועליהן מדבקות למניעת זיהוי על ידי מצלמות מהירות ורמזור. המכוניות נגררו אל מטה אגף התנועה שבבית דגן וחקירה נפתחה נגד בעליהן.

לטענת המשטרה, נוהגים המשתתפים להיפגש מידי יום חמישי בתחנת הדלק שבכניסה לישוב וממנה לצאת אל הכביש הסמוך ובו לערוך תחרויות (רייסים). עוד הם מציינים כי תושבי האיזור התלוננו על המטרד שהמכוניות יוצרות עבורם. אולם, כלי הרכב נתפסו בזמן שעמדו במתחם תחנת הדלק ולא היו בנסיעה. מאגף התנועה נמסר: "מדובר בפעילות יזומה שתכליתה למנוע קיומם של מירוצי מכוניות ובכלל מניעת תנועה של רכבים שנוכח שינויי המבנה והמנוע, אינם יציבים או בטיחותיים ומהווים סכנה הן לנהג והן לשאר משתמשי הדרך".

מפגשי מכוניות משופרות מסוג זה פופולריים מאוד בישראל ורבים מהם מתקיימים במסגרת מועדונים מסודרים הדואגים לקיים ימי עיון והדרכה וכן אימונים לנהיגה בטוחה. כמו כן, רבים מהמועדונים עוסקים בפעילויות למען החברה. מנגד, ישנן התארגנויות לצורך קיום תחרויות הנערכות על כבישים ציבוריים, תוך כדי עיכוב וסיכון התנועה. חשוב לציין כי פעילויות מסוג זה מתקיימות בעולם באופן חוקי ומקצועי במסלולים ייעודיים לכך אולם בישראל, כל פעילות מוטורית תחרותית אסורה בשלב זה, בטח כאשר זו מתקיימת בכבישים ציבוריים.

תגובת שמואל אבואב מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "תופעת הרכבים המשופרים הינה תופעה מדאיגה. נהגים צעירים אשר מחפשים ריגושים על הכביש משנים בצורה פיראטית את מרכב הרכב בניגוד לחוק, ובכך מסכנים את חייהם ואת הסביבה כולה. על מנת להילחם בתופעה המסוכנת הזאת יש להקצות למשטרה משאבים גדולים יותר ולא אנו נספור קורבנות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully