וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס: חשמלית ראשונה בישראל ב-2011

15.9.2009 / 18:23

'בטר פלייס' מציגה בפרנקפורט טכנולוגיות בתחומי הטעינה והחלפת הסוללות. רנו חושפת את הדגם החשמלי לישראל המבוסס על פלואנס סדאן

חברת 'בטר פלייס' חשפה היום (שלישי) בתערוכת פרנקפורט את פתרונות הטעינה עבור המכונית החשמלית. חשיפה זו מגיעה במקביל להסכם רחב יריעה עם השותפה רנו אשר תשיק עימה את מחליפת המגאן סדאן, הפלואנס החשמלית – המכונית שנבחרה לייצג את טכנולוגיית ההנעה הידידותית לסביבה של בטר פלייס, בקרב הציבור.

סעיף מהותי בהסכם בין השתיים קובע כי עד 2016, רנו ובטר פלייס תספקנה 100 אלף מכוניות, כרגע במדינות ישראל ודנמרק בלבד. מנכ"ל החברה שי אגסי ציין כי "השנה הבאה תהיה שנה מרגשת עבור תעשיית הרכב ועבור הלקוחות, כאשר הגל הראשון של כלי רכב חשמליים יגיע לרחובות". המכוניות תשווקנה בתחילה דרך סוכנויות משנה של רנו בדנמרק וחלקן האחר דרך סוכנויות עצמאיות של בטר פלייס.

הפלואנס החשמלית, או בכינוייה הרשמי פלואנס ZE, תנוע לטווח של 160 ק"מ בין טעינות. ניתן להזין אותה בשלושה דרכים: הטענה רגילה שאורכת כ-8 שעות; הטענה מהירה שאורכת 20 דקות (ברשת מסחרית); או החלפתן הסוללות בעמדה יעודית תוך דקות מעטות. למרות שהפלואנס ZE מסווגת כקונספט, היא תחליף את המגאן סדאן, ששימשה עד כה כפונדקאית לטכנולוגיה החשמלית כאן בישראל.

כדי ליצור נגישות וגמישות לנהגים, תותקן במכוניות של בטר-פלייס אפליקציה תקשורתית – AUTO-os. בסיועה, ניתן יהיה לאסוף אינפורמציה מדוייקת על משאבי המכונית ולהתקשר עם נקודות הרשת הפזורות בכבישים ובמקומות נוספים. מכאן, שאפשר לתפור "חבילות אנרגיה" מדודות באופן אינדבדואלי. כך גם העומס על הרשת החשמלית מווסתת תחת פיקוח בכדי למנוע תקלות.

את הפלואנס העממית הקונבנציונלית, נכיר מקרוב בהשקתה שתיערך בעוד כחודש לערך. הגרסה החשמלית כך עולה היום, תגיע לכבישים מתישהו במהלך שנת 2011. רנו תציע אותה עם אחריות ל-120 אלף קילומטרים, או 4 שנים, אך השאלה המתבקשת היא מה יהיה מחירה ואם המהפכה החשמלית של בטר-פלייס תתפוס תאוצה. מבחינתו של אגסי, התשובה נמצאת בתוכניות למכור 35 אלף יחידות כאן אצלנו החל כבר ב-2011. בטר פלייס תשווק את הפלואנס במקביל לקרסו. בעוד עשור, כך אומר אגסי, 50 אחוזים מהמכונית בישראל תהיינה חשמליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully