וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת עבר, הרבה עתיד

ירון אדרי

16.9.2009 / 9:31

סיטרואן חושפת את הרוולטה קונספט ומפזרת את הספקולציות סביב בכורה מחודשת לדה-שבו ההיסטורית. בסימן 90 שנות

קובי ליאני

(צילום ועריכה: קובי ליאני)

הרגשה של דה-ז'אוו

אחרי הפרופיל הערטילאי שנחשף לפני כמה ימים, כל העולם היה בטוח שבתום 60 שנה קמה יורשת לדה-שבו (2-CV). ואכן, המכונית הבסיסית שימשה השראה למכונית הקונספט החדשה מבלי להרוס את המסורת שנבנתה בחברה שהוקמה לפני 90 שנה בדיוק – השורשים בעבר, כל השאר בעתיד.

התוצאה היא מכונית עירונית בשם 'רוולטה קונספט', או REVOLTE באנגלית שזה שילוב אותיות מעניין למיחזור (RE), חשמל (VOLT) והאות E שתמיד מוסיפה סוג של חדשנות בגלל שמקורה במילה אלקטרוני. יחידת הכוח שלה היברידית, אך נתונים לא פורסמו. סיטרואן רק מסתפקת בהצהרה כי היא תעשה שימוש מקסימלי ביחידה החשמלית וזאת על ידי מנוע בעירה קטנטן שיידאג להטעין את הסוללות באופן רציף.

המכונית שווה בממדיה ל-C2 – אורכה 3.68 מ', רוחבה 1.73 מ' וגובהה 1.35 מ' - מה שמרמז אולי על מחליפה לדגם שלא נחל הצלחה גדולה. הרוולטה בכל מקרה, עושה שימוש בחומרים איכותיים שמתאימים יותר למשפחה החדשה DS. מעבר להופתעה המרתקת, המקורי ברוולטה הוא סידור ההושבה – אחד מלפנים וספסל משותף מאחור המתאים לעוד שני אנשים. התקרה נגררת לאחור (כמו בדה-שבו) ודלתות המכונית נפתחות בצורה הפוכה, בדומה למיני קלאבמן למשל.

הרוולטה אכן רומזת על מכונית עירונית נקייה שתאכלס את היצע סיטרואן בעתיד, אולם בחברה טוענים כי אינה בדרך לייצור. לתגובות הקהל בפרנקפורט כמובן תהינה השלכות ואנו לא נתפלא אם בפעם הבאה בעוד שנתיים היא תגיע לכאן בתצורתה הסדרתית.

בינתיים, חשמל לברלינגו

בזמן שרנו עמלה על גרסת קונספט חשמלית לטנדרון קנגו, בסיטרואן כבר עמלו על גרסת הייצור לברלינגו. את מנוע הבעירה החליפו לטובת מנוע חשמלי שהספקו 71 כ"ס, ואשר מסוגל להאיץ את הטנדרון עד למהירות מרבית של 100 קמ"ש. טווח הנסיעה מוגבל ל-100 ק"מ בין טעינות, מה שמאשאיר את עיקר עבודתו בתחומי העיר. בין משלוח אחד לשני, יחובר הרכב לעמדת טעינה כשמילוי מלא לסוללות מצריך סבלנות של שמונה שעות. חמש שעות, מספיקות לטעינה של 80 אחוזים.

סיטרואן מספרת ש-500 יחידות כבר נעות על כבישי צרפת למטרות פיתוח וניסוי, כשהמטלה היומיומית שלהן היא חלוקת מכתבים על ידי רשות הדואר הצרפתית. תוצאות וסיכומים יפורסמו עד לסוף השנה הנוכחית, כך שייתכן וכבר ב-2010 יחל השיווק הסדרתי. אצלנו? סביר להניח שלא בקרוב.

קצת יותר מציאותי

עד שיוחלט אם לייצר את הרוולטה, בסיטרואן צריכים גם למכור מכוניות. החדשה המרעישה ביותר היא ההשקה הרשמית של חטיבת היוקרה שלה תחת האותיות DS כשה-DS3 – סופר מיני פרימיום - היא הראשונה לפגוש בשוק. זו מבוססת על פלטפורמת ה-C3 שגם היא מוצגת כעת בדורה השני ועל השתיים תוכלו לקרוא בקישורים המצורפים.

איכות סביבה נמצאת כמובן גבוה בסדרי העדיפויות של סיטרואן, ועל שימוש במנועי דיזל חסכוניים תמשיך היצרנית לעסוק בנחישות. המשפחתית הגדולה C5 ומכונית הסאלון C6 מתחמשות במנוע V6 HDI משופר. זה משדרג את קו העוצמה ב-18 אחוזים ומייצר 240 כ"ס. ההספק מגיע מוקדם יותר בעקומת הסל"ד וכן פליטת ה-CO2 צונחת לכדי 195 גק"מ. מנועים אלו ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה וצריכת הדלק תעמוד על 13 ק"מ לליטר סולר.

דרגה אחת תחתיהן, מנועי ה-2.0 ל' בנזין אף הם זוכים לשדרוג. אלו ישרתו את ה-C5 וגם את ה-C4. במקרה זה, העלייה צנועה יחסית על פני המנוע הקודם - 150 כ"ס ב-C4 פיקאסו ואילו ב-C5 צמח ההספק ל-163 כ"ס. ארבעה אחוזים הופחתו בזלילת הסולר וכך גם בפליטת ה-CO2 שנעצרה על 147 גק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully