וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו: בועה קטנה וחשמלית

17.9.2009 / 9:35

ה-BB1 קונספט של פיג'ו קטן כמו מכרסם ומגיע לטווח של 120 ק"מ בין טעינות. העיצוב לעומת זאת, הרבה פחות משכנע

קונספטים יכולים לעתים תכופות להיות מכוערים בעליל ולפיג'ו יש שפן גמלוני כזה שנחשף בתערוכת פרנקפורט – BB1. זהו כלי-רכב זעיר, מונע חשמל באורך של 2.5 מ' המתאים לארבעה אנשים - איך ארבעה לכל הרוחות? על פי מרשם המכונית, או שמא זה אופנוע עם ארבעה גלגלים, שני המושבים הקדמיים לחוצים כלפי הפרונט ואילו השניים הנוספים מאחור, רגליהם כרוכים סביב המשענות מלפנים. סוג של מתקן עינוי כמו שזה נראה כרגע.

נוחות בצד, התכנסנו כאן בכדי להתחשמל. העוצמה של ה-BB1 נובעת משני מנועים חשמליים המניעים את גלגלי הסרן אחורי. הספק כל אחד מהם עומד על 20 כ"ס בהזנת סוללות ליתיום-יון. אולם, מה שבאמת חשוב לצרכים עירוניים הוא היציאה מהמקום. עם 32 קג"מ דרוכים, ה-BB1 לבטח יזנק קדימה לפני כולם ברמזור, עד שייתקע במחסום ה-100 קמ"ש המרביים ביציאה מן העיר. טווח הניידות עימו מוגבל ל-120 ק"מ בין טעינות, כאשר כל טעינה אורכת כמספר שעות.

לרשות הנהג עומדת מערכת היגוי מוגבלת למדיי. זו מסוגלת להפנות את הכידון (אין גלגל הגה) ב-40 מעלות בלבד ומסתפקת ברדיוס מעגלי של שבעה מטרים. המרקם של ה-BB1 לובש סיבי פחמן ומשקלו בסך הכול 550 ק"ג, אך בפיג'ו לא ישתמשו בחומרים אלו בגרסת הייצור הציבורית באם תהיה כזו, משיקולי עלות מובנים.

רק בשבוע שעבר חשפה פיג'ו את האיון (iOn), מכונית חשמלית קטנטנה ששיווקה באירופה יחל בעוד שנה בדיוק. למעשה, מדובר ב-i MiEV החשמלית של מיצובישי שתתהדר בסמל האריה השואג מלפנים ואף תוצע גם כבת למותג סיטרואן. לאחר הטמעת הדגם בשנים הקרובות עם ליווי צמוד של היפנים, סביר כי גם ה-BB1 תגיע לשוק בדרך כלשהיא.

פיג'ו BB1 קונספט. אתר יצרן
פיג'ו BB1 קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully