וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושקה הסונטה החדשה

17.9.2009 / 13:48

יונדאי חושפת בקוריאה דור שישי למשפחתית הגדולה. חידושים: תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. בישראל החל מ-2010

דווקא במקביל לתערוכת פרנקפורט, החליטה יונדאי להשיק את הסונטה החדשה במרכז המטרופולין של סיאול. חדשה לשם שינוי – ולא מחודשת, כך לאחר מתיחת הפנים ב-2007. הסונטה המודרנית תציין במועד עלייתה לכבישים 25 שנים מאז הדור הראשון ב-1985, וחמש שנים לדור האחרון שהושק ב-2005 וקבע רף חדש עבורה בסגמנט. האם הפעם התמורה יותר מוחצת כנגד קבוצת הסדאן המערבית?

עם מבט מהיר על עיצוב וזרימה, אפשר לקבוע ולומר שהניתוח עבר בהצלחה מסוימת, לפחות ביחס לדורות קודמים ולמרות ויתור מסויים על מרכב הקופה שהוצג כטיזר. יחד עם זאת, הסונטה שעד היום הסתפקה במראה מאוד שגרתי וחסר השראה, מחליקה את המשטחים ומעניקה לחזית ולצלליתה משהו שמכונה בעגת מתכנניה fluidic sculpture - ניסיון אמיץ לחזק את תדמיתה בקרב נהגים צעירים. למרות שתמונה עדיין אין, אנו יכולים לספר שתא הנוסעים זוכה לטיפול דומה ומעוצב בחדשנות ובחומרי דיפון איכותיים יותר ומוסיף לרשימת האבזור מספר שכלולים בתחום הבידור.

ממדיה של הסונטה רושמים צמיחה סמלית בלבד - סעיף האורך צמח בשני ס"מ לכדי 4.82 מ', חצי ס"מ נוסף לרוחב שהינו 183.5 מ' וגובה של 147.5 מ' נותר זהה. בסיס הגלגלים רושם צמיחה של 6 ס"מ לכדי 2.79 מ', מה שמצביע על מרווח רגליים משופר קלות בחלק האחורי. תא המטען של הסונטה החדשה אף הוא נותר זהה עם 482 ליטרים. המשקל היבש עומד על 1,470 ק"ג.

חידושים חלקיים נוספים בקוריאנית, שמורים לחטיבת המנועים. הסונטה חמושה בשני מנועי בנזין כרגע (דיזל יגיעו בהמשך, אבל לא אלינו), משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. על תקן הלחם והחמאה נמצא מנוע ה-2.0 ל' לו 165 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-20 קג"מ זמינים החל מ-4,600 סל"ד. צריכת הדלק במנוע זה תחזיר כ- 12.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. עוד בענייני צריכה קיימת הנעת LPG מבוססת גז עם 144 כ"ס, אך זו אינה רלוונטית אלינו כמובן.

השקת הסונטה החדשה בשוק המקומי אינה מקרית. קוריאה תהיה הראשונה לקבלה ולאירופה היא תגיע רק במחצית השנייה של השנה הבאה. נכון לכעת, הגעתה לישראל מתוכננת להיות לחודשים האחרונים של 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully