וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תיסע מהר, תתדלק יותר

19.9.2009 / 12:32

מגזין הצרכנות 'קונסיומר ריפורטס' יצא לבדוק תצרוכת דלק בשבעה כלי-רכב הנעים במהירויות בינעירוניות. כרגיל, יש הפתעות

כדי להספיק להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בזמן, קורה שצריך לתת בגז. והרבה. המהירות היא פקטור רב-חשיבות ולה השלכות רבות בין אם בטיחותיות או מערכתיות עבור הגעתנו אל היעד מבלי לחטוף קנס או חלילה לסכן את שותפינו לדרך. אבל יש עוד אלמנט שהוא לא פחות חשוב בימי משבר וחוסר וודאות כלכלי ועזבו לרגע את הסביבה - צריכת הדלק.

אופן הנהיגה שלנו בעיר ומחוצה לה, קרי כמה הרגל כבדה על המצערת, קובע נחרצות כמה כסף נוציא בתחנת התדלוק. על מנת לברור סוגיה זו היטב, יצא מגזין 'קונסיומר ריפורטס' האמריקני למבחן משולב במהירויות שיוט ממוצעות ובדק מי נותנת לנו עוד מספר ק"מ על המיכל ומי הופכת את עורה ככל שהמהירות עולה על הכביש. התוצאות מפתיעות.

המכוניות שנבחרו מכסות כמעט את כל הסקאלה הפופולרית בארה"ב - רכבי פנאי, משפחתיות גדולות וסופר-מיני אחת. הקבוצה שנבחרה עבור המבחן היא כדלהלן: הונדה אינסייט, טויוטה יאריס 1.5 ל', אקיורה TSX 2.4 ל', לקסוס RX350, מרקיורי מאונטייניר 4.6 ל', טויוטה קאמרי 2.4 ל' וטויוטה ראב 4 עם מנוע זהה. את המבחן ערכו במדרגות מהירות בסדר עולה – 55 מיילים לשעה (89 קמ"ש), 65 מיילים לשעה (104 קמ"ש) ו-75 מיילים לשעה (120 קמ"ש).

מי אוכל וכמה?

מתוך המדגם עולה כי מרבית המכוניות שמרו על פער סביר בין מהירות של 90 ל-120 קמ"ש. אולם, היות וחלק מרכזי אינו נמכר בישראל, נתמקד בקומץ שכן, אפילו שבחלקם הבדלים בנפח המנועים לעומת ההיצע שלנו. נתחיל למשל עם הלקסוס RX350 בחזיתה מנוע V6. רכב הפנאי היוקרתי צרך במהירות של 90 קמ"ש כ-13 ק"מ לליטר ואילו ב-120 קמ"ש הנתון צנח אל 10 ק"מ לליטר. גם הטויוטה ראב 4 החמושה במנוע גדול יחסית בנפח של 2.5 ל', הייתה בסדר גמור. זו צרכה כ-15.5 ק"מ לליטר במהירות 90 קמ"ש, וב-120 קמ"ש החזירה 11 ק"מ לליטר. הקאמרי החולקת עימה את יחידה ההנעה, הצליחה לחלץ מספרים עוד יותר חיוביים. במהירות של 90 קמ"ש צרכה כ-17.5 ק"מ לליטר בנזין. כשמחט המהירות טפסה אל 105 קמ"ש עמדה צריכת הדלק על 15.2 ק"מ ומשם אל 12.9 ב-120 קמ"ש.

הקטנה מבית טויוטה, היאריס 1.5 ל', הייתה שנייה בלבד לאינסייט של הונדה עם צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר ב-90 קמ"ש. הונדה אמנם השיגה בטווח זה את ההישג הגבוה ביותר – 22.5 ק"מ לליטר, אלא שעלייה של 30 קמ"ש בלבד קיצצה לה לא מעט והעמידה אותה על 16 ק"מ לליטר. זהו הפער הגדול ביותר בכל הקבוצה, אם לא מתייחסים לצריכה השערורייתית של הלינקולן מאונטייניר 4.6 ל' שמחסל בכל 7 ק"מ ליטר בנזין במהירות של 120 קמ"ש.

השאלה שעולה מסקירת המגזין היא האם בעולם הקצבי והתובעני שסביבנו, כדאי להפחית מהירות ובכך לחסוך עוד כמה ליטרים של דלק? בנוסף על כך, חשוב לציין כי מרבית הנהגים שהשתתפו במדגם של המגזין טוענים כי מהירות איטית, זו הנגרמת מפקקים, מסוכנת ממהירות גבוהה בשל חוסר האחידות בזרימת התנועה, המביא לגודש ולתאונות מרובות. תאונה כידוע, עלולה להיות יקרה פי כמה מהחסכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully