וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק, צרפתי, נועז

2.10.2009 / 14:31

מעצב חופשי בשם אנקיט פראשר מאוניברסיטת קובנטרי ,מראה לנו כיצד תראה סיטרואן פרימיום עתידנית ואקולוגית. ככה בונים סביבה

סיטרואן היא אחת מחברות הרכב היחידות בעולם שאינה מרימה גבה או נוקפת אצבע ביקורתית כנגד עיצוביים ביזארים. הרי ידוע לכל שהם בעצמם חתומים על כמה מכלי-הרכב היפים והמוזרים ביותר שידעה התעשייה ולכן הפתעות וחריגות אומנותיות לא ממש מזיזות לאיש מהם – נהפוך הוא.

ייתכן כי הסיטרואן 'אקו-קונספט' שלפנינו, פרי ידו של אנקיט פראשר, בוגר מגמת העיצוב של אוניברסיטת קובנטרי, היא בדיוק מה שחסר כרגע ליצרנית. מכונית שלא רק מקרינה עתיד ירוק אלא גם נראית כמו משהו שאפשר להתנייד בו בלי להרגיש מבוכה. על העיצוב החיצוני הוא מספר כי השראותיו באו עוד מאיטליה שם למד בשנותיו הראשונות במכון IED במילאנו - "מכונית יוקרה מקורית". הרעיון המרכזי היה ליצור כלי-רכב לסגמנט הפרימיום ולעשות זאת במינימום הוצאות ולהסתייע בחומרים ידידותיים לסביבה.

תא הנוסעים בסיטרואן כולל מקום לשלושה אנשים בסידור של 2+1 – נהג ועוד שני נוסעים. הסיבה לסידור זה על פי דבריו היא שמרבית לקוחות קבוצה זו נעזרים בנהג ולכל היותר מאחור יושבים עוד שני אנשים. דבר שלטענתו תורם למרווח הפנים בצורה משמעותית ואינו בא על חשבון נפח הטענה מאחור. עוד סביב היושבים כפי שניתן להתרשם – זגוגיות כהות המושפעות מעיצובו של האמן ג'ין נוול, דרכן חודרות קרני השמש פנימה אל החלל ומקרינות זווית ציוריות על דיפוני הצד.

מערכת ההנעה בסיטרואן מבוססת מימן ומנועים חשמליים זעירים. על תפוקת היחידות המרבית פראשר אינו מפרסם פרטים ורק מתאר כי תא המימן מטעין את כתת הסוללות ואלו מניעות את ארבעת המנועים החשמליים המשודכים לכל גלגל. התוצאה הסופית היא מכונית פרימיום עם טווח נסיעה גדול ושיעור פליטת מזהמים אפסי. מה אתם אומרים, בסיטרואן יקבלו אותו בברכה?

סיטרואן אקו-קונספט. אתר יצרן
סיטרואן אקו-קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully