וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיה 911 חשמלית"

19.9.2009 / 10:53

כך הבטיח מנכ"ל פורשה בתערוכת פרנקפורט שאף רמז כי היא נמצאת בשלבי תכנון. "זה אלמנטרי לשלב ספורט וחסכון"

בדברים שנשא מנכ"ל פורשה הנכנס מיכאל מאכט במסיבת העיתונאים בפרנקפורט, פרס את תכניות ההבראה של יצרנית הספורט שעד לפני שנתיים הייתה הרווחית בעולם, ואישר כי צוותי החברה עמלים בימים אלו על גרסה "אלטרנטיבית" – כלומר חשמלית, ל-911 הנוכחית (997). אף על פי שבפורשה מתכננים כבר מספר שנים ורסיה מונעת חשמל, טרם הוחלט מי תהווה את חוד החנית – הקאיין או הפנמרה ששמה כבר נקשר בעבר עם יחידה היברידית, ומה באמת יעלה בגורל פרויקט ה-911 הירוקה.

על כל פנים, נראה שבפורשה מתעלמים מכך שבעלת הבית פולקסווגן מתכננת לה מאחרי דלתות סגורות גריטה של דגמים, בין השאר את רכב הפנאי קאיין והפנמרה סדאן. אולם, שעה שאודי, ב.מ.וו, מרצדס ולמעשה כמעט כל יצרנית גדולה עוסקת במכוניות חשמליות, פורשה עדיין שואלת שאלות. אם בוחנים את קצב התקדמות הטכנולוגיה החשמלית, להערכת בכירי פורשה הבעיה המרכזית כרגע היא בתחום משקל הסוללות ואורך חייהן. "הטכנולוגיה הקיימת פשוט לא מספיק טובה כדי להשתלב בכלי-הרכב שלנו", כך אומר מאכט. "הצוותים שלנו בודקים את הסוגייה הזו לעומק ומחפשים פתרונות".

מאכט ממשיך ומציין כי למרות הקשיים, הוא מקווה שתמצא הדרך לפורשה ידידותית לסביבה. בבשורה האקולוגית הוא רואה חלק גדול מהתכנות החברה לעשור הנכנס. "אני משוכנע שיום יבוא ותהיה פורשה חשמלית. כרגע אנחנו מדברים על קאיין היברידית לשנת 2011, אולי 2012. אבל אני לא שולל את האפשרות שנוציא אפילו 911 תחרותית מונעת חשמל. למה לא?". למה לא, באמת.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully