וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים TVR, פז'לסטה

25.9.2009 / 8:18

שני מעצבים שולחים לרשת תפישות שונות ל-TVR עתידנית, אחת מבית ואחת מהולנד. נחשו מה הבריטים מעדיפים

הרבה זמן לא קיבלנו חדשות מ-TVR וגם הפעם החידושים לא בהכרח מגיעים משם. החברה שעברה לבעלותו של האוליגרך הרוסי ניקולאי סמולנסקי בשנת 2004 בעבור 15 מיליון פאונד (ופשטה רגל שנתיים אחר כך), נמנעה בשנים אלו מלהכתיב אופנות חדשות. האמת היא שבמובן התפישתי, כלי-הרכב של TVR אף פעם לא דרשו דחיפה סטיילסטית. הופעת הרטרו-השרירית שלהן מעבירה את המסר בהתאמה למנוע המסיבי השוכן בחזית, כך שדרך קבע אין צורך בקשקושים מיותרים.

אולם, עד ש-TVR תחלץ משהו מהאגף הפרטי שלה, יש לנו פגישה עם שני מעצבי רכב צעירים, כל אחד מגשים מודל מכונן אחר וממוצב בנקודה גיאוגרפית שונה. האם זה מה שהשפיע על התוצר הסופי? יתכן שכך. ראשון להציע לנו TVR הוא מארק פרזולסקי שסיים את לימודיו במכון העיצוב בקובנטרי ולהלן פרוייקט הסיום שלו – TVR סוניטוס שגם זיכה אותו בתואר 'Best In Show' במייצג בריטי.

הסוניטוס שואלת את עיצובה מעולם התעופה והטיסה הקרקעית – מדבריות יוטה אומר לכם משהו? איכשהו לטענתו, השילוב החריג הזה מתגבש ל-TVR קלאסית בהופעתה עם קווי מותניים בולטים המשוכים לכל אורכה עד לבתי התאורה הצנועים בחלקה האחורי בסמוך למפלטים. כדי ליצור תכונות ניהוג דינאמיות, הושמה מערכת הנעה היברידית די מתוחכמת. זו מבוססת על תאי ביודלק, ארבעה מנועים חשמליים וסוללות. את הכוח המשמעותי מנפקת יחידת גז-טורבו, אלא שההספק הדימיוני לא ממש ידוע כמו גם שאר הפרטים. ועל זה נאמר – חלומות נועדו להגשמה, אז קדימה לייצור.

ארוטיקה הולנדית

הקונספט השני מכונה TVR ארטמיס ומוצג אף הוא כפרויקט גמר. הפעם הנוכחות מגיעה אלינו מהולנד והמעצב האחראי על הדגם הוא נילס ואן רוי מאוניברסיטת איינדהובן. בדומה ל-TVR בימיה הרוסיים, הארטמיס דובקת בקפידה בקווי המתאר המוכרים ובפרט זו של הסגאריס העצבנית. שינוי אחד קיצוני ניתן לראות בגלישת הגג הדרמטית אל עבר הישבן והשפעות עיצוביות שבחלקן מגיעות מעולם הגלישה.

ואן רוי מספר כי השראתו המרכזית באה מהעולם האירוטי (נו, הולנדי) - "חיטוביים נשיים אפשר לראות בכל חלקי המכונית. מהחרטום ועד לדלתות ואל קורות A מלפנים". את תא הנוסעים החריש ויזואלית עם עיצוב מינמלי בסביבת הנהג והנוסע ותצורת שני שעונים מרכזיים בלוח המחוונים.

מערכת ההנעה של הארטמיס שונה בערכיה מזו של הסוניטוס, אך גם היא יודעת מה טומן בחובו העתיד. מנוע כלאיים אין כאן, במקום זאת אנו מוצאים ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל. הספק? שוב צריך לנחש אבל עזבו אתכם, העיקר שהכל בסימן ירוק.

שני הדגמים שהצגנו לעיל, לבטח ימצאו חן בעיני חובבי TVR מושבעים וכאלה יש בבריטניה לא מעט. מבחינה אישית, לנו יש נטייה לכיוון הסוניטוס ולא בגלל שיש לה טורבו. חבל שהחברה עצמה נמצאת במצולות כלכליות ועתידה לוט בערפל, אך טוב לדעת שיש אנשים שרוצים לראות את המסורת ממשיכה גם בעשור הבא. טוב היה גם אם היה להם קצת כסף לתרום לה.

  • עוד באותו נושא:
  • TVR

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully