וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית לשימוש זוגי

22.9.2009 / 10:08

'מאיירס מוטורס' האמריקנית תשיק מכונית דו-מושבית חשמלית לשינוע עירוני ולטווח קצר. מי אמר שארה"ב זה רק זללני בנזין?

על 'מאיירס מוטורס' בטח לא שמעתם עדיין ואם כן נתקלתם בה, סביר שזה היה בהקשר של כינוס טכנולוגי כזה או אחר בו התקבצו שוחרי סביבה או הסולדים מהטיפה השחורה. בארה"ב הגדולה, מאיירס צוברת פופולריות בשל האג'נדה האקולוגית שלה – זו המקדשת אלטרנטיבות ידידותיות לאיזורים סואנים בכלי-רכב ובתנועה פקוקה. החברה הקטנה מציעה מזה מספר שנים חלופה למי שרוצה לשמור הטבע והבריאות וכן לחסוך לכיסו לא מעט דולרים. כיצד? עם כלי-רכב קטנטן וידידותי כמובן.

עד עתה, הקמפיין של מאיירס נעזר במכונית חד-מושבית – NMG1 שמשמעו No More Gas – לא עוד דלק באם לא הובן, המבוססת במקור על ה'קרבון ספארו', דגם שהציגה החברה בתחילת המאה הנוכחית. שש שנים לאחר מכן הושקה ה-NMG1 ומחר (רביעי) תיחשף לראשונה גם NMG2, כשהסיפרה מציינת את מספר הנוסעים. הטכנולוגיה של ה-NMG2 טרם פורסמה באתר החברה, אך קדימונים חשפו כי תהיה זו גרסה משופרת בכל הממדים הרלוונטים לנושא השינוע. זאת ועוד, מאיירס מציידת אותה במערכת שמע משודרגת, תאי אחסון רבים ובחישוקים בקוטר 14 אינטש.

כדי להבין פחות או יותר במה מדובר, להלן נתוני ה-NMG1 – זהו כלי זעיר שעיצובו מזכיר במעט קומקום עם גלגל בכל קצה ובתחומיו מנוע חשמלי בעל 25 כ"ס (40 בשיא) המוזן מ-13 סוללות ליתיום-יון. ה-NMG1 מאיצה ל-80 קמ"ש בפרק זמן לא קצר - קרוב ל-20 שניות, ומהירותה מוגבלת ל-115 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 80 ק"מ מטעינה האורכת 6 שעות או 3 שעות בטעינה מהירה.

נשיאת החברה דנה מאיירס, טוענת שהכלי פותח כדי לתת מענה לשאלות רבות שנאגרו אצלה בתיבת הדואר לאחר השקת ה-NMG1, לרבות סוגיית טווח הנסיעה ועלויות הייצור. כרגע היא מספרת שכל השאלות תקבלנה מענה בצורה פורמלית וזאת לאחר שתושק ה-NMG2. לפי תמונת הטיזר המעורפלת, כנראה שאת המהפכות שמרו מתחת למעטפת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully