וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנזו של אדו

22.9.2009 / 8:18

סדנת השיפורים הגרמנית 'אדו קומפטישן' לקחה את האנזו והפכה אותה לגרסת מסלול חייתית. למי שרוצה לטעום קיצוניות מה היא

היא צהובה, היא דרמטית, יש לה כנפי תעופה ומקדימה סמל של סוס צוהל איטלקי ומדבקה של סדנה מטורפת. זה לא טריילר לקונספט דמיוני, אלא הסוררת האחרונה שיוצאת מידיה של סדנת 'אדו-קומפטישן': פרארי אנזו XX אבולושין. עם כינוי מעין זה, אי אפשר לצפות למשהו פחות סוער ממכונית 'על' נשואה למסלול המירוצים.

הפרארי הזו רוצה לתת לכם משהו שרק בעלי הון יכולים להרשות לעצמם ולעתים גם הם מסתפקים בכמעט: תאומה מנופחת סטרואידים לפרארי FXX אבולושין המקורית. כן, כן, אותה אחת שהחברים במארנלו מפתחים תחת קורת הגג כדי לבדוק על מסלול הניסויים בפיוארנו כיצד מתורגמים מאות סוסים לגומי דביק על הכביש, המפיק טונות הנאה לידי נהגיה. האם הצאצא המשופר עולה על המקור? תיכף נראה.

על העיצוב החיצוני באמת שאין להכביר במילים. סדנאות הרכב מתירות לעצמן חופש בלתי מוגבל בכל הנוגע לפריטים קוסמטיים וכך גם במקרה של אדו - ואין חריגות. הגוון הצהוב הבולט למרחוק שולט על עורה באופן אבסולוטי כיאה לגרסה קיצונית של פרארי ומסביב עוטרה האנזו במדבקות הבית של אדו כדי שלא תתכן חלילה טעות בזיהוי. חישוקים בגוון פחם עם הסוס הצהוב במרכזם, סוגרים את החבילה מבחוץ.

את הרוח הגרמנית, שלחה הסדנה לטוסיק של הנהג. המנוע הסטנדרטי של האנזו מבוסס על נפח 6.0 ל' V12 המפיק 680 כ"ס. אלא שעוד כוח מחייב התעמקות במכלולי היחידה, כלומר שיפורים לא מישוריים. הנפח איפוא צמח ל-6.3 ל' וכל תא המנוע עבר רוויזיה מופרעת במערכות הפליטה, היניקה, ראשי הצילינדרים, פילטרים ובקיצור – קומפלט אחד גדול וצהוב עם עודף לעוד. כמה בקנה? עם תוספת של 180 כ"ס ממתינים לכם באורווה 860 סוסים. ולא רק זה. ערכי המשתנים במנוע מתירים משחקי מצערת עד 9,680 סל"ד כשמרב הכוח מתקבל ב-6,000 סל"ד.

כשם שהמנוע חוזק, כך בהתאם התמסורת הודקה בכל הפינות. בסיוע העברת הילוכים סופר מהירה (60 מילישניה) האנזו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ועד למהירות מרבית של 380 קמ"ש. רק נקווה שעם הפחתת 100 ק"ג ממשקלה, יש בלמים מספיק חזקים כדי להאט אותה בבטחה בטרם הצמיגים יאכלו והאנזו תנוע על הג'אנט.

כל שנוכל כעת, הוא לאחל לבעלי האנזו הבודדים שהממון בכיסם יום מהנה במסלול פיוארנו שם מחכה להם מדריך צמוד עם דגשים על המערכות הטכנולוגיות של האנזו XX אבולושן. לא שאלנו מה המחיר של השדרוג אגב, פשוט מפני שצריך להצטייד מראש ב-FXX שבפני עצמה מאוד יקרה ונדירה.

פרארי אנזו מסדנת EDO. אתר יצרן
פרארי אנזו מסדנת EDO/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully