וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרבה במחיר, צמד CLK GTR למכירה

24.9.2009 / 13:36

מרצדס משחררת מהארכיון שתי ורסיות כביש ל-CLK GTR התחרותית עבור מכירה פומבית. מחיר משוער: חצי מיליון פאונד

לכמה רגעים, נדמה היה שמרצדס עושה כמו GM ומתחילה למכור מוצרים היסטוריים בשל קשיים בתזרים המזומנים. אבל לא זה המקרה, לפחות לא היום. בצעד מפתיע יש לומר, דיימלר תציע למכירה פומבית הנערכת בחסותה של חברת 'RM' הוותיקה שתי מכוניות נדירות - מרצדס CLK GTR - מרהיבות ומלוקקות מהעשור הקודם. האחת במרכב קופה, והשנייה בלי הגג.

צמד הגרמניות מוצעות מתוך היצע מוגבל של 26 דגמים בלבד שנבנו בשלהי שנות ה-90 על פלטפורמת ה-GT1 התחרותית. לבחירת הנהגים הציעה דיימלר 20 יחידות למרכב הקופה ועוד 6 לקבריולה. העיצוב אינו שונה במאומה מהדגם המקורי כצפוי ממוצר במכירה פומבית ובדיימלר הקפידו שכל פרט יישמר ברמה הגבוהה ביותר.

ה-CLK GTR נולדה תחת כנפיה של חטיבת AMG בין השנים 1998 ל-2002. התכנון שלח אותה למירוצי ה-GT של ה-FIA, שם היא עוררה לא מעט תשומת לב ואספה למדף 17 גביעי נצחון מתוך 22 מירוצים במשך כהונתה, כולל אליפות בשנת הבכורה. בשלב מאוחר יותר נבראה הומולוגציה לכביש שנחתה במספרים מצומצמים לידי לקוחות פרטיים שאוחזים בה באובססיביות. היא נחשבת לאחת המכוניות המהירות ביותר לזמנה בכל ממד אפשרי, כאשר במהדורת הכביש שוכן מנוע בנפח 6.9 ל' אטמוספרי המנפק 725 כ"ס ובשידוך לתיבה סיקונסאלית עם שישה הילוכים. ברמת הביצוע, מגיעה ה-CLK ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד ועוברת את מחסום ה-320 הקמ"ש בלי להתרגש.

אם אתם באמת רוצים אחת ויש לכם באג'נדה חלום להגיע איתה למסלול המירוצים, כדאי שתיכנסו לשיחה חשובה עם הנהג הסקוטי פיטר דומברק שנהג עם ה-CLR (גרסה משופרת ל-GTR) במסלול הלה-מאן ב-1999. הברנש עזב את מגבלות כוח המשיכה ונגע איתה בשמיים במהירות משוגעת (קישור מצורף). בינתיים, נראה אתכם אוספים חצי מיליון פאונד ומשיגים לקו הגמר פליבויס ועסקנים העושים את דרכם לדוכן החברה בלונדון. יש לכם עד ה-27 באוקטובר השנה, אז קדימה.

מרצדס CLK  GTR. אתר יצרן
וזו גרסת המסלול/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully