וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות אישית, על פי הונדה

27.9.2009 / 12:21

הונדה תחשוף בתערוכת טוקיו כלי חד-גלגלי חשמלי וקומפקטי שינווט אתכם בין השולחנות בעבודה. רגליים? זה פאסה

לחטיבת הרובוטיקה של הונדה יש אב-טיפוס חדש לבטטות ולעצלנים: U3-X. כלי הסעה חד"ג המאפשר לרוכבים עליו לנוע לכל כוון אפשרי והוא נתמך על ידי גלגל אחד עיקרי, בתוכו שזורים גלגלי עזר קטנים המאפשרים לו לנוע גם בצורה אלכסונית ולצדדים. הטכנולוגיה מיושמת על ידי מנגנון ה- Honda Omni Traction Drive System - מערכת מתקדמת שפותחה במקור עבור הרובוט המתוחכם ASIMO.

בדומה לסגווי המהפכני של היזם דין קיימן, גם ב-U3-X שולבה מערכת חיישנים המזהה את הטיית גופו (העברת משקל) של הרוכב לשליטה אל כוון הנסיעה הנבחר. אלא שהונדה טוענת שקיים הבדל מהותי בין שתי הגישות, היות ה-U3 עושה תפקידו בישיבה, שעה שהסגווי מצריך יציבות על שתי רגליים ואחיזה בכידון.

אז איפה בעצם מניחים את הישבן? את המושב שולפים מלמעלה על ידי שחרור תפס כלפי מטה לאיזור בטן הכלי, משם מחולץ שרפרף קטן-מידות ורך המתפצל לשני חלקים זהים לכל אחד מטפחי הטוסיק. הונדה מציינת שגובה המושב הותאם כך שגם אנשים בעלי מוגבלויות הנעזרים בכסא גלגלים, לא ירגישו שהעולם מביט עליהם מלמעלה, שזו נקודת מחשבה יפה מאוד מבחינתם.

מימדיו הזעירים טוענים למשקל של כ-11 ק"ג בלבד ללא רוכב, וגובה של פחות מחצי מטר במצב נשיאה. אפשר לקפלו ולשאתו לכל מקום על ידי ידית עליונה בקצה העליון. מהירות הנסיעה היא כ-6 ק"מ לשעה (20 בסגווי) והוא מוגבל לשעה אחת בלבד, כאשר הטעינה נעשית משקע ביתי/משרדי השולח אנרגיה לסוללת לית'יום יון בודדה.

על אף ההתרגשות העולמית מהשקתו, מתברר שהונדה אינה בהכרח החלוצה. ב-2006 חברת 'קרנגי מלון' חשפה בדיסקרטיות משהו דומה – 'באלבוט' (ballbot). אך להבדיל מעיצובו המגושם, הטכנולוגיה של הונדה מתקדמת יותר בשל זעירות החיישנים ב-U3-X וכן אופן שיווקו העתידי והממוסחר.

המחיר עבורו יפורסם מתישהו ב-2009 מייד לאחר התערוכה הבינלאומית בטוקיו שנפתחת בחודש אוקטובר הקרוב. אך סביר שכמו במקרה הסגווי, מדובר כרגע יותר במפגן טכנולוגי, ולא בהכרזה על מוצר עממי לשינוע בני-אדם. מה שבטוח הוא, שאת מגפת השמנת-היתר, הכלי הזה בטח לא יפתור.

עובד של הונדה מדגים את הרכב באישי החדש של החברה. רויטרס
לכל מקום, במהירות של 6 קמ"ש/רויטרס

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully