וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקון מוחלף באייקון, הדיפנדר פורש

29.9.2009 / 9:05

לנד-רובר מוציאה לגמלאות את רכב השטח המיתולוגי לאחר 26 שנים של שירות. המחליף התורן: פרוייקט 'אייקון' – הרועה הידידותי לסביבה

חברת הרכב הבריטית מאותת כי עד 2012 תחדל לייצר את הלנד-רובר דיפנדר, רכב השטח המסוקס שעלה לרצפת הייצור ב-1983 (תחת הסימול 90) וזכה להצלחה אדירה בכל העולם לרבות בארץ מוצאו באי הבריטי. החברה הקטנה בבעלותה של טאטא ההודית מעונינת לבצע מהלך זה כדי לכסות שני מישורים מרכזיים: עמידה בפני לחצי האיחוד האירופי שהחיל תקנות CO2 מחמירות, וכן ניסיון לקרב את חוג הלקוחות של הדיסקאברי לדיפנדר.

הכלי הקשוח יוחלף בכלי-רכב חדש לחלוטין (בחלקו המבוסס על LRX) שנברא תחת פרוייקט 'אייקון' – קוד זמני עד שיזכה לכינוי רשמי. הוא יהיה חריג בכל ערכיו מהדגם היוצא, כשאחת הבשורות המשמעותיות היא נטישת מבנה האלומיניום. במקומה מרקם פלדה, שלדת הסולם תוחלף, וכן מערך המתלים (סרן חי) פורש לטובת מתלים עצמאיים בכל קצה כדי לתמוך במערכת ההנעה הכפולה. במילים אחרות, הדיפנדר מתקרב לאח דיסקאברי, ממנו גם שואל את יחידות ההנעה בחזית – 2.7 ל' טורבו דיזל V6.

לנד רובר תציע את הדיפנדר במספר מרכבים נפוצים – טנדר, סגור ומוארך, ואולי אף ואריאציה נוספת ועתידנית. באשר לעיצובו, אפשר רק לתאר שחטיבת העיצוב תעשה מאמץ כדי לשמר מאפיינים מהמורשת הקלאסית של הדגם (61 שנים), אך זאת תוך הטמעת טכנולוגיה אקולוגית שתשיל ממנו משקל-רב (חומרי מחזור) ותכונות נוספות שייסיעו לו להפחית את פליטת המזהמים. את הדיפנדר החדש נראה על הכבישים במהלך 2012. עד אז, מי שיש לו, כדאי שיפנק וילטש – הרכב עומד להכנס לפנתיאון.

לנד רובר דיפנדר 110. אתר יצרן
לנד רובר דיפנדר 110/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • לנד-רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully