וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוד משאיות מזהמות?

30.9.2009 / 9:24

וולוו תצייד את ציי הרכב הכבדים במערכות מוזנות ביו-דלק במטרה לצמצם התלות בדיזל, ולהפחית את זיהום האוויר

לא מעט פריצות דרך טכנולוגיות עשתה וולוו בעשרות שנות קיומה, כשעיקרן עבור המגזר הפרטי ואספקט הבטיחות בפרט. כעת מודיעה השוודית שלאחרונה שלחה מזכר פנימי בו נאמר כי היא דורשת מענף כלי-הרכב הכבדים שלה לטפל בנושא טכנולוגי קצת שונה, מהפן הסביבתי דווקא, כשאת מרב המאמצים תשקענה החטיבות בשיבוש התלות במנועי סולר לטובת דלקים אלטרנטיביים ידידותיים לסביבה.

בראשיתו של הפרוייקט תשלחנה לדרכים 14 משאיות מדגם FH אל כל רחבי שוודיה. משאיות אלו חמושות במנועי D13 טורבו-דיזל להן 440 כ"ס, שעברו הסבות טכניות בתא הסולר, על מנת שיוכל לקבל ביו-דלק מסוג Bio-DME. בהשוואה לסולר רגיל, מערך המבוסס על מודל זה, מריץ במכלולי המנוע נוזל סמיך המפיק הספק גבוה, אבל מסוגל לדלל את פליטת ה-C02 ב-95 אחוזים ובהתאם מפחית את השימוש בדלק.

על ידי שימוש בתערובת של גז (די-מתיל-אתר) וסולר רגיל, נוצר חומר מורכב ודחוס. ה-DME מבוסס גז וקל לטפל בו כמו ב-LPG, אך בלחץ של 5 באר הופך המרקם לנוזל. יתרונו הגדול הוא בניצול מקסימלי של נפח תא הסולר, המגדיל את טווח הנסועה על ידי דחיסה גדולה יותר של חומר הנכנס אל תחומיו. כדי למקסם את יעילות מערכת ההזרקה במנוע (מסילה משותפת), וולוו שינתה את זו לתוצרת דלפי, וכן את מערכת ניהול המנוע כך שנתון אחד לא יבוא על חשבון האחר וימנע חוסר איזון בשימוש המשאבים.

התוצאה הסופית היא סוללת משאיות אב-טיפוס בעלות צריכת דלק נמוכה במיוחד ופליטת מזהמים אפסית ביחס למשאיות סולר רגילות. הבעיה המהותית כרגע היא חוסרן של תחנות תדלוק המשתמשות בביו-דלק להזנת כלי-רכב. אך בוולוו מקווים שבעוד 20 שנה, לפחות 50 אחוזים מכל תחנות התדלוק תצענה את האפשרות הזו, בהנחה שיהיו גם כלי-רכב שמסתייעים בטכנולוגיה הנדרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully