וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: תוכנית הגריטה מקבלת הארכה

30.9.2009 / 10:28

הממשל הבריטי יזרים 100 מיליון פאונד נוספים לתכנית גריטת כלי-הרכב, זאת בעקבות המיתון הצפוף בשוק הבריטי

ראשי האוצר בממשלת בריטניה הודיעו השבוע כי בכוונתם להאריך את תוקפה של תכנית גריטת כלי-הרכב. הסכום המוזרם על ידם נאמד בכ-100 מיליון פאונד (כ-650 מיליון שקלים) אשר מתורגמים לכ-100 אלף מכוניות נוספות בנות עשר שנים ויותר שתתורנה להשתתף במסגרת התכנית. ראשי הממסד נועדו עם יצרניות כלי-הרכב וראשי התעשייה והודיעו להם על הארכת משך הפרויקט עד שיאזל תקציבו.

כפי שדיווחנו כאן בעבר, בחודש מאי האחרון הצטרפה בריטניה לעוד מספר מדינות ביניהן גרמניה וארה"ב, אשר גורטות מכוניות בתמורה לכלי-רכב. בר גריטה הוא רכב בן 10 שנים או יותר תמורתו מקבלים בעליו בתמורה כ-2,000 פאונד (15 אלף שקלים) כתנאי לרכישת כלי-רכב חדש ובלתי מזהם, במידת האפשר. במקרה של מכוניות קטנות, סכום זה מהווה אחוזים רבים ממחירן ולכן רבים ניצלו זאת בחודשים האחרונים. בסך הכל, עומד מספר המכוניות על 400 אלף.

התכנית המהפכנית מחלקת את הנטל הכלכלי בין תעשיית הרכב בבריטניה לבין הממשל, כך שכל אחת משקיעה מצידה קרוב ל-400 מיליון פאונד בסך הכל למימוש התוכנית כולה. למעשה, אלף פאונד לכל מכונית מגיעים מהממשל עצמו ואלף נוספים מיצרנית הרכב הנרכש. ראש ענף התכנית פיטר מנדלסון, סיפר כי ההחלטה להאריכה באה בעקבות המיתון הכלכלי, אך גם בשל הפופולריות הרבה בקרב הציבור. "אני שמח להודיע על הארכת התכנית בעוד 100,000 מכוניות. אני משוכנע שמדובר במהלך נחוץ". על פי הנתונים, נמנעו פיטוריהם של כ-850 אלף עובדים בעקבות התוכנית.

ראוי לציין כי בניגוד למדינות מערביות שאמצו את התכנית בהצלחה, בישראל היא עוררה בעיקר ביקורות עוד בטרם החלה. להבדיל מאירופה, בישראל תותר לגריטה מכונית בת 15 שנה ויותר והפיצוי מביך ומביש ועומד על 3,000 שקלים זעומים וזאת כאשר כלי הרכב יקרים בעשרות אחוזים מאחייהם הנמכרים מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully