וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה מתחברת לטוקיו

30.9.2009 / 13:23

תציג את גרסת הייצור ל-CR-Z הספורטיבית, חשמלית קטנה ואפילו המיניוואן שאטל חוזר בתור קונספט היברידי

עם התקרבותה של תערוכת טוקיו, נערכות היצרניות מהמזרח לחשוף את פרי חלציהן בתום (אולי) משבר כלכלי מהקשים שידעה התעשייה. כפי שמסתמן כעת, הונדה תהיה בעלת המיצג הגדול ביותר בטוקיו, שם תחשוף לפחות שישה כלי-רכב לצד מוצרים רעיוניים אחרים, כולל את החד-גלגלי האישי U3-X עליו סיפרנו לכם לפני מספר ימים ועוד תופעות תרבותיות כגון ה-FCX קלאריטי המימנית החביבה על האמריקנים.

את מרכז הבמה תאכלס ה-CR-Z, ההיברידית הספורטיבית. על פי הערכות רשמיות, ה-CR-Z תכנס לייצור עוד השנה וכשתצא משעריה של היצרנית, תג המחיר שיוצמד לה יהיה כ-30 אלף דולרים, כ-120 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. ה-CR-Z נמצאת בתכנוניה של הונדה מזה שנתיים ופרטיה היו חלקיים או בלתי-אינפורמטייבים ברמה מספקת. כעת, קצת לפני החשיפה העולמית הונדה מפרסמת מה מסתתר תחת הופעתה המוחצנת.

אורכה של ה-CR-Z כארבעה מטרים ובסיס גלגליה 2.45 מ'. את ההנעה הפקידה הונדה בידיה של מערכת הכלאיים השאולה מהאינסייט הנעזרת במנוע בנזין ובמנוע חשמלי (IMA). אלא שלהבדיל מההיברידית המשפחתית, הונדה שואפת לעודף מרץ ב-CR-Z ולכן במקום מנוע בנפח 1.3 ל', הושמש מנוע 1.5 ל' עם שיפור קל בהספק ל-135 כ"ס. השידוך אל תמסורת ידנית שישה הילוכים, או רציפה (CVT) עם מספר זהה של הילוכים קבועים מראש, מאיץ את ה-CR-Z ל-100 קמ"ש ב-9 שניות לערך, כשהמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש. צריכת דלק? 22 ק"מ לליטר. ספורט לדור הירוק, לא כך?

רטרו קטן וירוק

בכורה נוספת להונדה, תתרחש עבור מכונית המיני ההיברידית EV-N, מחווה מודרנית ואקולוגית ל-360 הננסית משנות ה-60 המאוחרות (על שם 360 הסמ"ק ששכנו בחזיתה). אולם, בהונדה מציינים כי ה-EV-N נשענת על דגם מחקרי בלבד בשלב זה ולא מיועדת לייצור. בתחומיה של הקטנה, ישובים ארבעה אנשים בסידור רגיל של 2+2 כשהכוח מגיע ממנוע בנזין קטן-נפח ויחידה חשמלית בחזית. האנרגיה כמובן מסוללות.

על פי התמונות, ניתן לראות שממדיה גמדיים, אך הונדה לא מציינת דבר אודות מפרטיה המלאים או סעיפי גודלה. כל מה שידוע הוא שמעל הפדחות מתנוססת תקרה סולארית האוגרת אנרגיה לגיבוי מכלולי המכונית, שעה שהאנרגיה צונחת מהמקור הראשי. חדי העין ישימו לב כי פרט ל-360 המקורית, החזית מזכירה קטנה אחרת ולא יפנית – אוטוביאנקי האיטלקית.

מעבורת היבירידית

ליצרנית היפנית היו כמה ניסיונות שקטים בקבוצת המיניוואנים הגדולה, אך להוציא את ההונדה סטרים או השאטל הקשישה, נעדרו פיתוחים בתחום זה תקופה ממושכת. על אף זאת, בטוקיו תשבור הונדה את הבצורת עם חשיפתה של הסקיידק ההיברידית. הסקיידק מהפכנית בעיקר באופן ניצול המרחב שבה וקצת פחות כשזה נוגע לטכנולוגיה, שהרי אף היא מתבססת על המודלים הטכנולוגיים של האינסייט.

בתוך תא הנוסעים, הסקיידק פורסת שישה מקומות בתוך מרחב מחייה מעוצב ונאה. כדי להמחיש את יכולתה המרחבית, הונדה מיצבה 80 אחוז מרכיבי מערכת ההנעה ההיברידית (כולל הסוללות), בתעלה המרכזית תחת המושבים האמצעיים. זאת במקום להושיבם מאחור בסמוך למושבים וכך לתפוס נפח חשוב שמיועד להטענה או לשימושים אחרים בשורה השלישית.

גם במקרה זה, מדובר על אקט ראוותני בלבד מצידה של הונדה, ומכאן שהעוצמה או שאר מעלותיה של הסקיידק, אינן ידועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully