וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי 500 – העקרב מרגיש בבית

1.9.2009 / 14:55

אבארת', חטיבת הספורט של פיאט, משיקה נציגת ראלי קטנטנה שתעשה צרות ליצרניות אחרות. ויש גם מתיחת פנים לפנדה

קשה לעקוב אחר שלל הדוגמאות מעובות הכוח שיצאו ל-500 של פיאט. מבין חומותיה הרימו ראשיהן ואריאציות מרהיבות דוגמת ה-Esseesse לבית חטיבת הספורט אבארת' או ה-695 טריבוטו פרארי האחרונה. גם לסדנאות המשפרים יש הרבה מה להציע בתחום הזה, אם כי לעתים בחוסר טעם מופגן.

בימים אלו קיבלו מסלולי מירוץ גם את מכונית הרטרו הקטנה, אלא שעל פי ההווה, תפקיד מפלסת הכורכר בראלי, נפל עד כה על ה-S2000 של הפונטו. עם ה-RT3, תחת מותג אבארת', רוצה פיאט לנסות את כוחה הארסי גם במסלולים שאינם אספלט.

לא נעמוד על עיצובה משובב הרוח של ה-500, היות ותחפושת הראלי מגיעה קומפלט כשעוברים מהכביש לשטח. על כן, נתקדם פנימה ונציין כי את תא הנוסעים מכתר כלוב הגנה תקני (FIA), מושבי באקט חובקים ורתמות שש נקודות. הלאה אל מערכת ההנעה השאפתנית, זו משחררת רסן דרדסי אבל עם פאנץ' למקומות הרגישים. בחזית הפחוסה פועם מנוע 1.4 ל' מוגדש שסידר ל-RT3 הספק של 180 כ"ס ו-31 קג"מ המתקבלים ב-3,500 סל"ד. התאוצה ל-100 אגב, לא שהיא עומדת בראש סדרי העדיפויות על המסלול, אורכת פחות מ-6 שניות.

במקום שילוב קונבציונלי מצמד-ידית, גלגל ההגה מעוטר מנופי העברה לתיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית לה שישה יחסי העברה. את הכוח מעבירה המיני הקטנה לגלגלים מלפנים, דרך סיועו של דיפרנציאל מוגבל החלקה (3 מצבים) שלא מתיר לאף אחד מהסוסים לברוח מבלי שיעניק תמורה לדלק ששתה.

כאן המקום להזכיר כי היסטוריית הראלי של אבארת' הולכת הרחק אחורה בשנים עד ל-1977, אז היא פרצה עם האוטוביאנקי A112. מאוחר יותר הגיעו דגמים נוספים מבית פיאט. אם כך, לא פלא שהצגתה הראשונה בפומבי הייתה בראלי סאן רמו במסגרת סבב ה-IRC, שנערך בסוף השבוע האחרון. ה-500 אבארת' מתחרה במסגרת קטגוריית קאפ עצמית, אולם אין ספק כי נראה אותה גם במסגרות אחרות בהן יריבות נוספות בעלות מנועי 1,600. האם הנשיכה שלה תספיק בכדי להביסן?

גם לפנדה מגיע להתחדש

רצוי שתוציאו את זכוכית המגדלת, כי גם אנחנו מתקשים להבחין בהבדלים שבין הפנדה שמציינת שש שנים להולדתה המודרנית, לבין מתיחת הפנים שחלפה עליה לאחרונה. שינויים כל כך מינוריים לא זכורים לנו באף דגם בעבר וכנראה שבפיאט יודעים שאחרי 1.5 מיליון יחידות שנמכרו, עדיף להם לא להתעסק עם נוסחה מנצחת.

חטיבת המנועים תמשיך להיות כשהייתה בהספקים של 54 ועד 100 כ"ס כשהתוספת היחידה היא מנוע 1.2 ל' בנזין לו 69 כ"ס ופליטת CO2 של 113 גק"מ. בסעיף הקוסמטיקה ישנם חישוקים חדשים, שבכה קדמית ופגושים מעוצבים מעט אחרת, מראות צד גדולות יותר, ושלוחות מגונדרות (מעט) בדגם כפול ההנעה. שיוף קל נוסף נעשה באיזור תא נוסעים שמציע חיפויים פאנקיים וצעירים שסוגרים את העדכון. כעת כל שנותר הוא להמתין לדור הבא, שספק אם יגיע במהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully