וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי: חשמל בשטח ובעבודה

1.10.2009 / 9:44

היצרנית היפנית תחשוף בתערוכה הביתית את רכב הפנאי ההיברידי PX קונספט, ואלטרנטיבה מסחרית מונעת חשמל

שני דגמים חושפת מיצובישי לפני פתיחת תערוכת הרכב בטוקיו, כשכל אחד לסגמנט רלוונטי ונעזר בטכנולוגיה אקולוגית. המהפכני עבורם הוא ה-PX קונספט, רכב פנאי היברידי בטכנולוגיית שקע-תקע שרומז, גם אם בין השורות, על כניסה עתידית לנישת ההיבריד SUV המצומצמת. האם בתכניותיה של מיצובישי לפזול מעלה אל קבוצת הפרימיום כלאיים?

הפרופורציות של ה-PX מגלות חלק זעום מהתמונה, ואת תא הנוסעים אפשר רק לתאר על פי מילות היצרנית – "מאוד נוח", כך בכיריה. עוד אפשר לטעון שהפרופיל מעלה נשכחות מימי הפג'רו ספורט הביזארי, אבל על פי היצרנית, הפלטפורמה הינה מהדורות האחרונים של קבוצת השטח והפנאי. כלומר האנטר, אאוטלנדר ופג'רו. על כל פנים, בהיבט הטכנולוגי זוכה ה-PX לטעום מהתמהיל המצוי של מנוע בערה ומנועים חשמליים – אחד על כל אחד מסרניו.

כנהוג בתעשייה, מקבל את עיקר כוחו ה-PX ממנוע בנזין, נפחו של זה 1.6 ל' ו-120 כ"ס המניע את הגלגלים מלפנים ומתפקד גם כגנרטור (כמו בשברולט וולט), להטענת סוללות הלית'יום יון (מתי נראה פולימר גם במיצובישי?). שני המנועים החשמליים הספקם כ-85 כ"ס ביחד, כאשר הקדמי נעור לחיים במהירויות נמוכות וכשנדרשת הנעה כפולה, חובר אליו השני יחד למנוע הבנזין לספק תפוקה מלאה. פרט לכך, חמוש ה-PX קונספט בבקרת היציבות המתוחכמת של מיצובישי - Active Yaw Control, מערכת ניטור עם מצלמות היקפיות, ומערך חסכוני המנתב את הזרם החשמלי על פי צרכים. תצרוכת דלק? מה תגידו על ליטר דלק לכל 50 ק"מ?

מטען חשמלי

שני בתור אצל מיצובישי הוא ה-i-MiEV CARGO, עוד נספח כחלק מבשורת החשמל שמביאה מיצובישי אל הפלח העממי. המסחרית שלפניכם תאומה מוגדלת למיני החלוצה i-MiEV עליה סיפרנו לכם רבות (קישור מצורף), ואוטוטו נכנסת לשימוש (פיילוט) ניסיוני ברחבי אירופה ובחלקים אחרים על הגלובוס כחלק ממיזם משותף עם קונצרן PSA.

מימדיו של הקרגו החשמלי אינם כשל כלי-רכב מסחריים נפוצים (ברלינגו, רומסטר וכדומה), כי אם קומפקטיים וקטני-מידות. אורכו בסך הכול 3.4 מ', הרוחב 1.47 מ', אך גובהו (כפי שניתן לראות) נוסק אל 1.86 מ'. ביטוי לכך הוא בתצורת המרכב, וכן בסידור ההושבה הפנימי. את מרכז הפיקוד, מאכלסים שני מושבים בלבד ומאחורה רצפת הטענה שטוחה לחלוטין עם נפח הטענה של כמה אלפי ליטרים.

ההנעה החשמלית בקרגו מבוססת כאמור על הקטנה במשפחה. לרשותו מנוע חשמלי המנפק 64 כ"ס רציפים ו-19 קג"מ הנשלחים לגלגלים האחוריים. טווח מרבי לקרגו נאמד בכ-160 קילומטרים בין הפסקות. טעינה? כמו בשובבה המיניאטורית, אין אפשרות להחליף מצברים, אלא לחברה לנקודת טעינה מהירה.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully