וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים אופטרה ברוסית?

5.10.2009 / 9:33

דייהו ו-GM שוקלות לתבוע יצרנית רכב רוסית על שהעתיקה את האופטרה. המידע הגיע ממהנדסים קוריאנים בעבור חופן רובלים

מזימות, ריגול ותככים במזרח. יצרנית הרכב הקוריאנית דייהו אשר נשלטת על ידי GM, שוקלת לתבוע את יצרנית הרכב הרוסית 'TagAZ' (סימול ל-'Taganrog Automobile'). על פי החשד, צמד עובדי דייהו לשעבר העתיקו מסמכים מפורטים אודות מכלוליה של השברולט אופטרה הוותיקה ומכרו אותם בעבור מאות אלפי דולרים לחברה הרוסית בה הם מועסקים כעת. את הדיווח מפרסם ה'קוריאה טיימס'.

שני העובדים, מר הוואנג ואדון ג'אונג מהנדסים במקצועם, מואשמים כי ליקטו קרוב ל-6,000 מסמכים סודיים הכוללים את יסודות הבנייה של המשפחתית ובהם פרוסים מכלוליה הטכנולוגיים. כשסיימו את איסוף המודיעין, הגיעו השניים אל היצרנית הרוסית שכמובן לא התנגדה לשלם בעבור הגניבה ובתור חותמת רשמית מיתגה את האופטרה שלה בשם C100, שמא יעלו על עקבותיה.

בעקבות התקרית הבינלאומית המביכה, מיהרו בקוריאה וברוסיה להוציא צו מעצר כנגד שני המהנדסים שגם נתפסו לפני מספר ימים. אם ההאשמות נגדם תתממשנה, הם צפויים למאסר של 10 שנים כל אחד. אך לא בזה מסתיים הסיפור - במקביל למעצרם, גילו החוקרים מרגל נוסף הנושא בתפקיד בכיר בשורות 'TagAZ'. אלא שזה הספיק ליטול את חייו בתלייה, בצירוף מכתב התאבדות.

האמריקנים שבחסותם שוכנת דייהו נותרו די המומים מכל הפרשה, אך אומרים שלא כל כך מפריעה להם ההעתקה הוויזואלית – "את זה ממילא כולם עושים". להם מפריעה גניבת המידע הטכנולוגי היות ובאופטרה הושקעו מיליונים רבים בפיתוח שאיש מהם אינו מוכן לחלוק סתם כך. "כשכל הערפל יתפזר סביב הסיפור והחקירה תסתיים, נשקול אם להגיש תביעה נזיקית כנגד TagAZ", כך מוסר דובר GM בקוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully