וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ווטל לא מוותר

ירון אדרי

4.10.2009 / 9:29

הגרמני של רד בול עדיין חושב על אליפות. ניצח את הגרנד פרי היפני בעוד באטון מסיים שמיני ובאריקלו שביעי. הכל פתוח

סבסטיאן ווטל (רד בול) הכריז לא אחת בחודש האחרון כי הוא עדיין לוטש עיניים לכיוון תואר אליפות ראשון. הגרמני שנמצא במקום השלישי בדירוג הנהגים, מוכיח זאת היום עם שליטה דומיננטית בגרנד פרי הגרמני שהעניקה לו נצחון שלישי העונה. שני מירוצים לסוף העונה, המתח מתחיל לעלות.

עם כיבוי האורות האדומים, לואיס המילטון (מקלארן) שזינק שלישי מנסה לעקוף את ווטל אחרי שהשאיר את יארנו טרולי (טויוטה) מאחוריו. הניסיון כושל ומכאן מצליח ווטל לפתוח פער בעקביות. בינתיים, נהג רד בול השני מארק וובר שזינק אחרון, מבקר בפיטס מספר פעמים וכבר מסמן לקבוצה כי נקודות הוא לא יביא לה היום.

ברד בול יודעים כי אליפות קבוצתית כמעט ואינה עומדת על הפרק, וכל שנותר הוא להשקיע בווטל את המרב. בבראון שתואר אחד כבר יש לה בכיס, יודעים כי מעמדו של ג'נסון באטון בחוד רעוע ביותר כשאיום מגיע גם מבפנים - גם הפעם ניצב רובנס באריקלו לפניו על הגריד. באריקלו מזנק היטב בעוד באטון, במקום העשירי, נאלץ לנסוע אחרי הייקי קובליינן (מרצדס) ואדריאן סוטיל (פורס אינדיה). ניסיון עקיפה של סוטיל בפניית השיקיין בהקפה ה-13 כושל, ובאטון מצליח לעקוף את שניהם. שניים רבים והמטרה הבאה היא באריקלו.

30 ההקפות הבאות לא הניבו אף אירוע מעניין וגם לאחר סבב עצירות התדלוק הראשון הסדר נשמר על כנו. אולם, סבב העצירות השני מאיר פנים לטרולי ולצופים היפנים לאחר שהוא מצליח לצאת מהפיטס לפני המילטון, תופס בחזרה את המקום השני ממנו זינק. לקבוצה היפנית שעדין לא החליטה אם וכיצד תמשיך בסבב, מדובר על פודיום חושב, שני ברציפות. המילטון יסתפק במקום השלישי.

תשע הקפות לסיום ושוב עולה המתח. חיימה אלגוארסוארי (טורו רוסו) עם המירוץ הטוב ביותר שלו עד כה בסבב, מרסק את מכוניתו תוך פיזור חלקים על המסלול. מכונית הבטיחות נקראת לדגל ומצמצמת את הפערים בין הנהגים. הנצחון כבר בכיס של ווטל, וגם טרולי והמילטון די מבוססים במקומותיהם ומרב תשומת הלב מופנה למקומות שבע ושמונה שם ממוקמים באריקלו ובאטון. עקיפה של הבריטי על בן קבוצתו יכולה לסגור כבר עכשיו את הסיפור.

המירוץ מתחדש לארבע ההקפות האחרונות אליהם מרכז באריקלו את כל הנסיון שצבר בקריירה הארוכה שלו. הוא אכן מצליח לסיים שביעי, לפני באטון, מקצץ את הפער בינהם בטבלה ל-14 נקודות. ווטל שמשיג את מלוא הניקוד היום, מצמצם את הפער לכדי 16 שמותירות לו סיכוי, תיאורטי לפחות היות ובקופה עוד 20 נקודות. וובר עם מירוץ מאכזב מבחינתו, יתנחם בכך שקבע את ההקפה המהירה ביותר. אצלו התיאוריה יכולה להביא לו רק את סגנות האליפות.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי יפן (סוזוקה):
1. סבסטיאן ווטל, רד בול
2. יארנו טרולי, טויוטה
3. לואיס המילטון, מקלארן
4. קימי רייקונן, פרארי
5. ניקו רוזברג, וויליאמס
6. ניק היידפלד, ב.מ.וו
7. רובנס באריקלו, בראון
8. ג'נסון באטון, בראון

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 15:
1. ג'נסון באטון, בראון – 85 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 71 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 69 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 51.5 נק'
5. קימי רייקונן, פרארי – 45 נק'
6. לואיס המילטון, מקלארן – 43 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס – 34.5 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה – 30.5 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 15:
1. בראון – 156 נק'
2. רד בול – 120.5 נק'
3. פרארי – 67 נק'
4. מקלארן – 65 נק'
5. טויוטה – 54.5 נק'
6. וויליאמס – 34.5 נק'
7. רנו – 26 נק'
8. ב.מ.וו – 24 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully