וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 2.5 מיליארד יורו למכונית החשמלית

4.10.2009 / 10:00

משרד האוצר הצרפתי ישקיע הון עתק לקידום המכונית החשמלית והתשתית. השר הממונה: "הסיכון הוא לא לעשות כלום, כמו באמריקה"

ממשלת צרפת תשקיע כ-2.5 מיליארד יורו בעשר השנים הקרובות כדי לקדם את הטכנולוגיה החשמלית בכלי-רכב עממיים, חלק נכבד ממנו יוקצה לתשתיות. כך אמר ביום חמישי האחרון שר האנרגיה הצרפתי ז'אן-לואי בורדו, שהציג היתכנות הממשל בהקשרה של הבשורה האקולוגית העתידנית במסגרת כינוס כלכלי בתעשיית הרכב המקומית.

נציגי משרד האנרגיה שנכחו באירוע, פרסו את הקצאת המשאבים על פי סדרי העדיפויות העיקריים. בפסגת הפרויקט נמצאת סוגיית התשתיות הבעייתית שבלעדיה כל התוכנית ריקה מתוכן. המטרה תהיה לאמץ את התשתית החשמלית הנוכחית, על מנת שמיליון נקודות טעינה תיכנסנה לשימוש עד 2015, ופי 4 מכך עד 2020. חצי מהן יהיו בבתים פרטיים, ועוד 75,000 כתחנות "גיבוי" הפזורות בכבישים.

בשלב השני, יוזרמו חלקים מהתקציב למחקר ופיתוח טכנולוגיות לסוללות, מערכות הינע וכן עידוד היצרניות לפתח כלי-רכב חשמליים בתמורה לבונוסים לא זעומים. בין היצרניות שעומדות בתור לקבל חלק מהבונוסים לעיל תהיינה פיג'ו-סיטרואן (PSA), רנו-ניסאן, מיצובישי ואולי גם אחת מחברות הרכב הסיניות. לכל אחת מהחברות המאוזכרות מכונית חשמלית בייצור סדרתי שהוצגה בעבר או לחילופין, עומדת לפני השקתה.

בורדו צופה כי בתוך 9 שנים, 16 אחוזים מכלל כלי-הרכב בעולם יהיו מונעי חשמל ובשנת 2027 המספר יזנק ל-27 אחוזים. "עלות מול תועלת – הסיכון הוא לא לעשות כלום. כמו באמריקה. אף שחקן לא יכול לעשות את המהלך הזה לבד ואם כולם יחברו לכך בכוחות משותפים, תהיה תוצאה חיובית בסוף הדרך". בהמשך הוסיף על דבריו ואמר כי צרפת תהיה הראשונה לעשות הזמנה בסדר גודל מסחרי. קרוב ל-50 אלף מכוניות ב-2010 תחולקנה בין משרדי ממשלה וציי רכב. כמות זהה תעלה לכבישים ב-5 השנים שלאחר מכן.

גם ללא משנתו של שר הממונה, ברור לכל שצרפת נמצאת בראש החזית לקידום הנושא החשמלי במכוניות. רק בתחילת החודש אמר נשיא קונצרן PSA פיליפ וארין, שהוא צופה כי אחת מכל עשרים מכוניות תהיה על טהרת החשמל עד 2020. לעומתו, אומר נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהן שהנתון אופטימי יותר ויהיה קרוב לאחת לעשר. לרנו יש עילות עובדתיות לחשוב כך בשל הדחיפה הגדולה שלה בעניין. רק בחודש שעבר הוצגו ארבע מכוניות קונספט חשמליות ובראשן הפלואנס, מחליפת המגאן סדאן שתגיע אלינו כחלק מפרויקט בטר פלייס.

השקעת הון מצידו של ממשל מקומי תדרבן מעצמות נוספות לתת דחיפה בנושא. המתמודדת העיקרית מול צרפת היא יפן, כשכרגע יצרניותיה משתפות פעולה – PSA עם מיצובישי ורנו עם ניסאן. ואיפה המעצמה האמריקנית בתמונה? ככל הנראה, זו שוב תישאר מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully