וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט שימנע תאונות

4.10.2009 / 12:59

ניסאן מציגה מערכת טכנולוגית חכמה המסתייעת ברובוטים זעירים שיעזרו למנוע התנגשויות בין כלי-רכב. זה הקטן

בתערוכת האלקטרוניקה 'CEATEC' שתפתח ביפן בשבוע הבא, תחשוף ניסאן פרזנטור חדש - רובוט זעיר שמכונה EPORO. היפני השובב ידגים לראשונה בפני קהל התנהגות בינתית אל מול מכשולים הנקרים בדרכו המדמים מכוניות, כלים כבדים וכל דבר שיכול לשבש את זרימת התנועה. הרובוט הקטן, שצורתו כהכלאה בין ינשוף וטיפה, מחליף מידע עם קבוצת חברים זהים המתנהגים יחדיו כמו להקת דגים השוחה בים.

מספר הרובוטים במיצג הקונפסט מוגבל, בסך הכול מדובר על בין שמונה לעשרה. כל אחד מהם יכול לנוע באופן עצמאי, תוך כדי התקשרות עם הרובוטים הסמוכים וניטור מיידי של הסביבה. בכל עת בזמן התנועה קיימת מודעות באשר להמצאותו של כל אחד מהם כך שלעולם לא יתקלו האחד בשני. כמו כן, באפשרותם לחמוק ממכשולים מסוכנים בטרם התאונה.

"אנחנו בעולם המוטורי, יש לנו הרבה מה ללמוד מהדגים המכאניים האלו. זו רק דוגמה למה שהמערכת תעשה בעתיד במכוניות פרטיות". כך מנהל מעבדות המחקר בניסאן יפן, טושיוקי אנדואו. "היכולת לתקשר אחד עם השני נעשית תוך חילוף אינפורמציה ביניהם בקצב מהיר מאוד. הם חולקים מידע אודות הסביבה הקרובה אליהם וביכולתם לנוע ביחד לכל כיוון ולשנות צורה כמו דגים".

ניסאן פתחה קונספטים דומים בעבר כשאחד מהם - BR23C, היה רובוט שהושתלו בו מאפייני התנהגות של דבורים. מדוע הפעם נבחרו הדגים? בניסאן טוענים כי דבורים נוטות לבצע מטלות בגפן, בעוד שדגים לעומת זאת מאמצים את התכונה הקולקטיבית ומשתפים אחד את השני כדי שסיכויי ההשרדות שלהם יגדלו. בכביש אם ובכלל, תכונות כאלו דורשות תיאום מקסימלי שספק אם יהיה ניתן ליישמו ב-20 השנים הקרובות. אז מי עומד בראש האבולוציה? דגים או בני אדם?

ניסאן אפורו (EPORO). אתר יצרן
כולם בכוון אחד/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully