וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לובינסקי יפסיקו לחייב החלפת נוזל קירור

עמית בן-ארויה

5.10.2009 / 9:59

זאת במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה. הנוזל אמור לשרוד לכל אורך חיי המנוע, אך המוסכים המורשים נהגו להחליפו כתנאי לאחריות על הרכב

מוסכי פיג'ו וסיטרואן יחדלו מהחלפה אוטומטית בכל שנתיים של נוזל הקירור בכלי הרכב המטופלים אצלם. הצרכן יבחר אם להחליף את נוזל הקירור, ובכל מקרה לא תיפגע האחריות על הרכב - כך עולה מפשרה בתביעה ייצוגית שאושרה ביום חמישי שעבר נגד היבואנית הבלעדי של כלי הרכב, חברת' דוד לוביסנקי', ו'שרודר' - המוסך המרכזי של היבואנית.

ב-2007 הגיש שמואל אלג'ם, באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ונעם שכנר, בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברות לובינסקי ושרודר. טענתו היתה שהחברות קבעו הנחיה מיותרת שלפיה יש צורך להחליף אחת לשנתיים, או לאחר 60 אלף קילומטר, את נוזל הקירור בכלי הרכב משנת ייצור 2000 ואילך. החלפת הנוזל היוותה תנאי לאחריות היצרנית, אף שבספר הוראות הרכב אין דרישה כזו לכל אורך חיי המנוע. טענה נוספת של אלג'ם היתה שהנוזל שמולא במכוניות לא היה מהסוג החדיש ביותר.

בתגובה טענו החברות, באמצעות עו"ד אהרן מיכאלי, כי הוראות היצרנית לעניין החלפת נוזל הקירור אינן חלות על מדינות מחוץ לאירופה. עוד נטען כי בשל החום בישראל חשוב להחליף את נוזל הקירור אחת לשנתיים.

מבלי להודות בטענות או באחריות כלשהי, כרתו החברות הסכם פשרה עם התובע הייצוגי. לפי ההסכם, במשך 45 יום מפסק הדין המוסכים המורשים ימלאו רק נוזל מהסוג החדש או כל נוזל קירור אחר שינחה יצרן הרכב, זאת במקרים שבהם נדרש מילוי נוזל קירור אגב טיפול ברכב.

לפי חישובי שכנר ואבירם, החיסכון העתידי לציבור כתוצאה מהסדר זה הוא לפחות 3 מיליון שקל בשנה. החישוב מתבסס על מספר בעלי פיג'ו וסיטרואן, מחיר טיפול וההנחה ששליש מבעלי המכוניות ימנעו מעכשיו מהחלפת נוזל הקירור בעקבות הידיעה שאין הדבר פוגע באחריות. אלג'ם יקבל 200 אלף שקל ולעורכי הדין ישולם שכר טרחה בסך 200 אלף שקל.

"הסדר הפשרה המאושר הוגן וסביר בנסיבות העניין", קבע השופט עמירם בנימיני. השופט הדגיש כי הסכומים שקיבלו התובע הייצוגי ובאי כוחו הם על חשבון הנתבעות ולא על חשבון ציבור הנפגעים. "הם גם נראים סבירים בהתחשב בטרחה הכרוכה בהגשת התביעה ובתועלת הצפויה מאישורה לכלל חברי הקבוצה... התגמול ושכר הטרחה משקפים תמריץ ראוי להגשת תביעות מוצדקות, כמו גם פיצוי עבור הסיכון שנטלו על עצמם".

(ת.א 1424/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully