וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת וולוו: לאמריקנים או לסינים?

5.10.2009 / 10:55

גוף אמריקני רוצה לרכוש את וולוו השוודית מחברת פורד. הסינים לא ממש מתרגשים ומשוכנעים שהשוודית תעבור אליהם בסוף השנה

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר - וולוו שוב עולה לכותרות בארה"ב, הפעם בעקבות התלכדותו של תאגיד אמריקני שמתכונן להגיש הצעת רכישה עבור חברת הרכב השוודית וולוו שבחסותה של פורד. כך מדווח ה'פיננשל טיימס'. האמריקנים מקווים שהצעתם תרתיע את קבוצת המשקיעים מטעם ג'ילי הסינית, שנמצאים כרגע בעדיפות ראשונה אצל פורד, בהתאם להיקף העסקה שהונחה על שולחנם. זו נאמדת בכ-2.5 מיליארד דולרים.

התאגיד מנוהל על ידי כמה מבכירי פורד לשעבר, ביניהם ראש הענף המדעי מייקל דינגמאן, ולצידו שמאל רשווין, שבעבר הנהיג חלק מחטיבות המשנה של תאגיד קרייזלר באירופה. מקורבים לעיתון הכלכלי, טוענים שלגוף האמריקני המתגבש יכולת מימון מבוססת כדי להגיש הצעה רלוונטית בסיוע קרן השקעות פרטית בגיבוי בנקים אמריקנים. במקביל לכך, שואף דינגמאן שעומד בהנהגתו, להשיג גיבוי נוסף ממשקיעים משוודיה, כדי לוודא שוולוו תישאר בארץ מוצאה.

לא ברור מתי יגיש הגוף האמריקני את ההצעה לפורד, אך בפורד ישנם ספקות בכך שהצעתו תהיה גבוהה מזו של הסינים ותהיה מעל ל-3 מיליארד דולרים. המאבק על השוודית כנראה נכנס אל הישורת האחרונה, ונכון לרגע זה, הקבוצה מסין מובילה את המירוץ לרכישת וולוו בפער משמעותי.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully