וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי עוצרת ונוסעת

5.10.2009 / 12:37

בהמשך לאסטרטגיה האקולוגית שלה, אודי תצייד את ה-A3 במנגנון 'עצור וסע' בשידוך לתיבות הילוכים 'S טרוניק'

אודי משיקה בימים אלה את המכונית הראשונה בשורותיה שתעשה שימוש במנגנון 'עצור וסע' – הקומפקטית A3. זאת בהמשך לתוכנית האקלוגית שלה עליה סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב לפני כחצי שנה. הדגמים בהם יותקן המנגנון הם הטורבו דיזל TDI בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) והטורבו בנזין TSI בנפח 1.4 ל' (125 כ"ס), אשר מצויידים בתיבת ההילוכים S Tronic.

באודי מצהירים שיחד עם מנגנונים אלו ניתן להוריד את תצרוכת הדלק אל 23.8 ק"מ לליטר במנועי הסולר ו-18.9 ק"מ לליטר במנועי הבנזין. פליטת ה-CO2 תפחת ותעמוד על 109 גק"מ בגרסת ה-TDI וכ-124 גק"מ בלוגמת הבנזין. ברמת הביצועים, לא יחושו הנהגים הבדלים גדולים, פרט אולי להאצה מעט מהוססת ממצב עמידה מפאת תגובת המנגנון בעת עמידה ממושכת ברמזורים.

אם טרם הכרתם את הטכנולוגיה במערכים אלו, רק נזכיר שמנגנון 'עצור וסע' דואג להדממת המנוע רגע לפני שהרכב מגיע לעצירה מוחלטת. המחשב מורה למנגנון להשאר במצב זה, כל עוד דוושת הבלם לחוצה על ידי הנהג. עם שחרור הדוושה, ניעור המנוע לחיים והנהג יכול להמשיך בנסיעה.

אודי תייעד את המנגנון החדש גם לשאר דגמיה, יחד עם שינויים נוספים למען איכות הסביבה כמו אלטרנטור חשמלי, מערכת אגירה לאנרגיית הבלימה, מערכות בקרת אקלים חסכוניות ועוד. היעד לדבריה, הוא הפחתה של עד 20 אחוזים בצריכת הדלק ופליטת ה-CO2 בדגמים הקיימים. מצ'מפיון מוטורס היבואנית לישראל, טרם נמסרה תגובה לגבי רלוונטיות השינויים החדשים אלינו.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully