וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוכבים 'מתפשטת'

5.10.2009 / 15:23

רוכבי הדו-גלגלי ממשיכים להיאבק באוצר: ביקור בסוכת שר התחבורה, תפיסת חניות בערים גדולות, רכיבה בעירום ועוד

המחאה מתפשטת: עשרות רוכבי דו גלגלי ירכבו בבגדים תחתונים בתל אביב וחיפה במסגרת הקפות החג. ביום רביעי הקרוב, ה-7 באוקטובר, יבצעו הרוכבים "הקפות" ויתפסו מקומות חניה סביב נקודות מרכזיות בשלוש הערים הגדולות: חיפה, תל אביב וירושלים חלק מהרוכבים יבצעו את "ההקפות" בבגדים תחתונים בלבד תחת הכותרת: "מחירי הביטוח הגבוהים משאירים אותנו ללא כיסוי". הפעילות תתקיים בשדרות רוטישלד בת"א, באזור מרכז חורב בחיפה, וסביב גן העצמאות בירושלים

האירוע בתל אביב ובחיפה יתקיים בשעות אחר הצהריים, כשהאירוע בירושלים יתקיים בבוקר. בת"א יתכנסו כ-200 רוכבים בחניון הסמוך לאצטדיון בלומפילד בסביבות הצהריים, ומשם ימשיכו ל"הקפות" באזור שדרות רוטשילד. בסוף ההקפות יחנו הרוכבים את האופנועים והקטנועים כמכוניות לכל דבר ויתפסו חניות רבות באזור. זאת, במטרה להמחיש מה יקרה כאשר ייאלצו לנטוש את רכביהם הנוכחיים ולעבור למכוניות (פחות חניות פנויות).

במהלך האירוע יחלקו הרוכבים חומרי הסברה לעוברים ושבים, שיתבקשו לחתום על העצומה כנגד העלאת המחירים. הרוכבים שישתתפו באירוע יסבירו לעוברים והשבים את מטרת האירוע ואת הנזק שייגרם בעקבות העלאת תעריפי הביטוח - פחות חניות ויותר פקקים.

בחיפה יתכנסו עשרות רוכבים באזור מרכז חורב וישתתפו בפעילות משולבת, הכוללת רכיבה בבגדים תחתונים ותפיסת חניות. בירושלים יתקיים אירוע ההקפות ותפיסת החניה בשעות הבוקר סביב גן העצמאות. האירוע בירושלים לא יכלול רכיבה בבגדים תחתונים - בגלל התחשבות בתושבי העיר וכדי שלא לפגוע באווירת החג.

מטה המאבק של רוכבי הדו-גלגלי מתכננים לערוך גם את אירועי המחאה הבאים: במוצאי שבת, 17.10.09 תיערך הפגנה בכיכר רבין. ארוע ארצי בו הרוכבים ומשפחותיהם יקראו לשר האוצר, דר' יובל שטייניץ: "שטייניץ – אל תיקח לי את הגלגלים!". ברביעי, 21.10.09 - "סטודנטים על גלגלים": ארוע ארצי, שיתקיים במקביל בכל האוניברסיטאות הגדולות.

אושפיזין לא רצויים בסוכת שר התחבורה

40 רוכבי אופנועים הגיעו ביום הראשון לחול המועד סוכות, לביתו של שר התחבורה ישראל כץ, שם אירח זה חברים, מכרים ושאר פעילי ליכוד בסוכה שהקים בביתו. קבוצת הרוכבים שנחסמה על ידי מאבטחיו של שר התחבורה קיוו לפגוש את זה ולקבל ממנו את תגובתו מדוע משרד התחבורה עדיין לא אמר את דברו, גם לאחר חודשיים של מאבק בין רוכבי האופנועים לבין משרד האוצר.

אולם בקשתם של הרוכבים לפגוש את שר התחבורה או לכל הפחות להכניס לסוכתו נציגת הרוכבים שתמסור לידיו מכתב, נתקלה בסירוב מצד אנשיו של כץ. רוכבי האופנועים שבילו מחוץ לביתו של שר התחבורה חילקו חומר הסברה לבאי בית השר ומאוחר יותר אף נשלח אליהם דוברו של השר עם ההודעה כי הוא יפגוש בהם תוך רגעים ספורים, אך זה לא עמד בהבטחתו ולא ניגש לשוחח עם הרוכבים הממתינים. חבר כנסת, אופיר אקוניס שהגיע לביתו של שר התחבורה התעכב במשך דקות רבות בשיחה עם הרוכבים והביע תמיכתו במאבקם.

אחד מהרוכבים אמר ביציאתו מהאירוע: "אין זה מפתיע ששר התחבורה, מר ישראל כץ שוב התעלם מאיתנו במפגיע. מסתבר שיש אושפיזין שאינם רצויים בסוכתו. רצינו לקבל הסברים מדוע כבר כמעט חודשיים השר אינו מתערב בנושא שעתיד לשנות את מפת התחבורה בישראל ומתעלם ממצוקתם של עשרות אלפי רוכבים. אך לצערנו כמו שהוא התעלם עד כה מהנושא, כך גם הוא נהג כלפינו הערב. עם זאת שמחנו לראות כי האטימות לא אפיינה את כל אישי הציבור שהגיעו לאירוע. אנו בכל מקרה נמשיך ונאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully