וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה סוגרת פערים

6.10.2009 / 10:18

תגייס 1.1 מיליארד דולר עבור טכנולוגיות היברידיות ,ובמטרה להפחית 30 אחוזים בצריכת הדלק במכוניותיה העממיות עד 2015

באיחור לא פעוט, מאזדה תנסה כבר בשנה הקרובה לגשר על תהום טכנולוגי שנפער בינה לבין יצרניות רכב גדולות המשווקת כלי-רכב היברידיים. היצרנית החמישית בגודלה ביפן מקווה לגייס הון מנייתי הנאמד בכ-1.1 מיליארד דולרים, שרובו יוזרם בלעדית עבור פיתוח טכנולוגיית כלאיים. חלקו המשני (והקטן) של התקציב יוסט להטמעת מנועי בנזין וטורבו-דיזל חסכוניים לכל הסגמנטים העממיים.

התגובה של מאזדה מגיעה בשיהוי משמעותי, היות ויריבותיה מבית – טויוטה והונדה, ביססו את מעמדן בתעשיית הרכב כמובילות בענף הכלאיים. בעבר הרחוק ניסתה מאזדה לשווק רכב היבירידי מבוסס על הפורד אסקייפ (טריביוט במאזדה), אך זה נחל כשלון צורם כבר בשלביו המוקדמים. בהיבט הרווחי, המצב לא ממש מזהיר כרגע במשכנה של היפנית שצפויה להודיע על הפסד נטו של 290 מיליון דולר עד מרץ 2010. יחד עם כך, זו תחזית הרבה יותר אופטימית מהשערות קודמות שדיברו על צניחה גדולה בכמה עשרות מיליוני דולרים.

במישור אחר, מאזדה הודיעה השנה בכמה מועדים על פיתוחים חדשים במנועי הבערה הקונבנציונליים. בין שאר הבטחותיה (זולת טכנולוגיה מימנית), תשקיע לא מעט כסף כדי לשפר את תצרוכת הדלק במנועי הבנזין והדיזל, ה-2.0 ל' וה-2.2 ל' טורבו דיזל - בלפחות 30 אחוזים לעומת היום. מטרות אשר להערכת בכיריה תושגנה בחמש השנים הקרובות בהדרגה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully