וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנאה חוזרת לטויוטה?

6.10.2009 / 10:24

היצרנית הגדולה בעולם תחשוף בתערוכת טוקיו קונספט לקופה ספורטיבית שתושק בשנה הבאה. לרגועים – חשמלית קטנה

כשנשיאה של טויוטה דיבר בתחילת ספטמבר על גישה התנהגותית חדשה כלפי הציבור הצעיר, חשבנו שמדובר בקוריוז שנועד להשקיט את כלי התקשורת אחרי הסערות הכלכליות שעברו על היצרנית. אבל עכשיו נראה שאת האלתורים הציוריים (חלקם נעשו מאחרי הפרגוד עם סובארו), הוא מאשרר בגלוי, עם מה שלדעת בכיריה תהווה את המכונית הספורטיבית הנכונה ביותר של טויוטה – FT-86.

על אף שמדובר במכונית ראווה, המראה הסופי יונחת מחטיבת העיצוב האירופאית – ED2. העניין הוא שחלק מאנשי טויוטה מספרים על שני קונספטים נוספים – אחד מיפן והשני מקליפורניה, שעלולים להראות קצת אחרת. בכל אופן, צפוי שהדגם הציבורי זהה מאוד למה שאתם רואים בתמונת ומתבסס לא מעט על הופעת הילד המשותף לסובארו וטויוטה – FH קונספט. אם אכן זה כך, אין לנו מילת ביקורת רעה לומר על העיצוב החינני המוקרן מחזותה וממשיך פנימה אל תא נוסעים מכונס ומוקפד. לא חייבים להתברך בעין חדה כדי להבחין בקרבה הוויזואלית שלה לניסאן 370Z למשל, או לכמה מוצרים עממים של הקוריאנים כמו יונדאי ג'נסיס שגם לה הנעה אחורית, ותמוצב ראש בראש מול היפנית הזו.

ממדיה של ה-FT-86 מסגירים במידה ניכרת את יתרונותיה הרבים של המעטפת, לרבות מרכז הכובד הנמוך וההנעה אחורית. תוצאה של הושבת המנוע האופקי וכמה מחשבות הזויות על ימים שכמעט נכחדו. אורכה כ-4.1 מ', הרוחב 1.76 מ', וסעיף הגובה מלמד על 1.26 מ' בלבד. סידור ההושבה יהיה לארבעה בני-אדם, אולם גם עם בסיס גלגלים לא צנוע בקבוצה זו - 2.76 מ', ספק אם צמד המושבים מאחור יספק מרווח רגליים נאות.

בכל הקשור ליחידת ההנעה, ה-FT תעשה שימוש באחד ממנועי הארבעה צילינדר בנזין המוכרים של סובארו בהספק שינוע בין 180 ל-200 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. ביצועים? עדיין לא. אולם, יש לנו תחושת בטן שלא נתאכזב ממנה באף פרמטר.

ה-EV2, חשמלית לטווח קצר

ה-EV2 היא מכונית חשמלית עירונית שכבר נתקלנו בה השנה בגרסת טרום-ייצור. גם הפעם נראה שהתוכניות נדחות במעט אבל בכל זאת כדאי לציין קומץ מתכונותיה. למרות שאת מרב תשומת הלב תקבל בטוקיו ההיא מלמעלה שהחזירה אותנו כמה שנים אחורה, בעתיד נזכה לחוות דווקא הרבה מאוד דוגמאות לכלי-רכב כגון ה-EV-2, כמתבקש מהשם המלא - "Future Toyota Electric Vehicle II", בפלח המיני ההיברידי חשמלי.

לפני מספר חודשים שחררה טויוטה אינפורמציה חלקית על ה-EV הקטנה ורק סיפרה שהיא מבוססת על פלטפורמת ה-IQ העירונית, כלומר ארבעה מקומות ישיבה וחרטום פחוס. סמוך לפתיחת התערוכה ביפן, עוד קצת פרטים עולים על פני השטח ובטויוטה טוענים לטווח נסיעה של 90 ק"מ בין טעינות (סוללות ליתיום-יון) ומהירות מרבית של 100 קמ"ש. פליטת CO2 אפסית היא חלק מהעניין כמובן ואי אפשר בלי חומרים קלים, חלקם ניתנים למיחזור, וטכנולוגיות תקשורתיות עם כלי-הרכב מסביבה. מועד השקה? אולי ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully