וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

R8 חשמלית בתוך שנתיים

6.10.2009 / 16:27

למרות מעמדה המעורפל, ה-'E טרון קונספט' של אודי כן תשלח לייצור סדרתי. אתם בנויים ל-313 כ"ס ו-459 קג"מ?

מי שגרס שעם נתוני פתיחה כפי שקיימים ב-'E טרון קונספט' אין עתיד ואין בשורה, צפויה לו הפתעה גדולה. חשמלית ה'על' של אודי תעלה לפס הייצור ותצא משם בעוד כשנתיים בפורמט סדרתי, ככה מבטיחים קברניטי היצרנית. המכונית תעוצב ברוח ה-R8 המחודשת, כלומר לאחר שתעבור מתיחת פנים קלה לקראת שנת המודל 2012. ניחוש פרוע לעלותה – בסביבות החצי מיליון דולרים וצפונה מכך.

את ה-R8 החשמלית פגשנו בתערוכת פרנקפורט לפני חודש, שם נחשפה לצד אחותה לוגמת הבנזין ה- V10וכן גרסת הקבריולה שהוצגה לראשונה. מדובר למעשה על הכלאה של גוף ושלדת ה-R8 עם טכנולוגיות הנעה חשמליות נקיות. סוללות המכונית נדחקו למרכז ולאורך המכונית כדי לאזן את מרכז כובד משקלה. את המקדם האקטיבי הפקידו אודי בידי ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, שביחד מפיקים נתון דמיוני של 459 קג"מ. 313 כ"ס הם כמעט נתון זניח. טווח הנסיעה של ה-E טרון מוערך בכ-250 ק"מ בין טעינות.

לאור נתוני הכוח והתפוקה, לא תתפלאו לשמוע כי המיאוץ ל-100 קמ"ש נעשה תוך 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ"ש. יחד עם החברה הבת למבורגיני שתייצר גייארדו היברידית ב-2011, מסתמן כי העתיד באודי יצמיח בהצלחה גם חשמל, גם אוויר נקי וגם הנאה מרובה. תחי המהפכה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully